FANDOM

Gwiazda (1)
Escobar International Airport (VC) (7)

Widok na całe lotnisko o poranku, 1986

Terminal VIP-ów (VCS)

Terminal VIP-ów, 1984

Międzynarodowe Lotnisko Escobar (ang. Escobar International Airport, w skrócie EIA, także Vice City International Airport) – lotnisko miasta Vice City, położone w południowo-zachodniej części Vice City Mainland. Graniczy od północy z bazą wojskową Fort Baxter, włączonym po 1984 w granice lotniska, od wschodu z Małą Hawaną oraz Viceport. Nazwa lotniska pochodzi od nazwiska Pabla Escobara, sławnego barona narkotykowego z Kolumbii.

Na lotnisku można znaleźć trzy terminale: pierwszy jest całkiem normalny, wyróżnia się wejściami na dwóch poziomach. Drugi terminal, położony na południe od pierwszego, jest bardzo nowoczesny, ma mocno pofalowany dach, a niektóre z jego ścian są szklane (widać przez nie południową część lotniska). Na terenie drugiego terminala znajdują się trzy wypożyczalnie samochodów: CUT'N'SHUT, Mavis oraz Shifty.

Na południowy wschód od tych dwóch terminali znajduje się trzeci terminal Cargo, który służy do załadunku towarów. Oba terminale pasażerskie są oddzielone od siebie parkingami i trawnikami.

Na płycie lotniska znajdują się cztery pasy startowe o długościach kolejno 509, 627, 702 i 1034 metrów. Pierwszy z nich przebiega na północ od pierwszego terminala, pozostałe trzy - na południe od drugiego. Lotnisko posiada także duży parking samochodowy, znajdujący się obok siedziby Vice City Transport Police.

Obok lotniska jest również postawiona charakterystyczna reklama Vice Surf. EIA nie przypomina żadnego z realnych lotnisk, jednak jest położone w podobny sposób do tego z Miami. Na terenie lotniska położone są również dwie remizy strażackie; jedna przy terminalu B, druga na zachodnim krańcu płyty lotniska.

Z lotniska i na lotnisko regularnie lata duży samolot pasażerski (można z niego skorzystać tylko w Grand Theft Auto: Vice City Stories). Całe lotnisko nie jest zbytnio zagospodarowane (w obydwu grach gracz może latać jedynie małymi samolotami).

Na lotnisko nie wolno wnosić broni. Bronie, jakie posiada gracz zostają na zewnątrz lotniska, przy pierwszym terminalu.

Z lotniska korzysta osiem linii lotniczych:

Reklamy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Lotnisko nosi taką samą nazwę, jak jedna z dzielnic w Grand Theft Auto 2.
  • Terminal B ma taki sam wygląd, jak główny terminal Lotniska Międzynarodowego Francis w Grand Theft Auto III. Tak jak w trójce, przylega do niego budynek remizy strażackiej.
  • Do Terminalu A można również dostać się z bronią. Wystarczy podjechać pod wejście jakimś niewysokim pojazdem, po czym przeskoczyć przez barierki okalające bramkę.
  • Jeżeli przejdziemy przez bramkę w Terminalu A, mając w posiadaniu zdalnie detonowane granty, to zamienią się one w zwykłe Granaty.
  • Nazwa lotniska może być nawiązaniem do jednego z najpotężniejszych kolumbijskich baronów narkotykowych, Pablo Escobara.
  • W GTA VCS za kopcem umieszczonym w pobliżu jednego ze skrzyżowań, nad którym znajduje się łapówka, znaleźć można rurę betonową zakopaną w ziemi. Naskoczenie na nią w odpowiedni sposób poskutkuje przeniesieniem postaci na teren pola golfowego Leaf Links, nawet jeśli gracz nie uzyskał doń dostępu. Zostało to pokazane na tym filmie.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki