FANDOM

Disambig.svg Ten artykuł opisuje miasto z uniwersum HD. Może chodziło Ci o miasto z uniwersum 3D (Grand Theft Auto III, Vice City, San Andreas, Advance, Liberty City Stories) lub o miasto z gry Grand Theft Auto?

Liberty City (uniwersum HD).jpg

Kilka charakterystycznych screenów miasta

Liberty City – miasto, w którym rozgrywa się akcja Grand Theft Auto IV, The Lost and Damned, The Ballad of Gay Tony i Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Jest ono podzielone na cztery części: Broker, Dukes, Bohan i Algonquin (Alderney jest osobnym stanem, lecz wchodzi w skład obszaru metropolitarnego Liberty City). Miasto to jest osadzone na archipelagu i bazuje na Nowym Jorku.

Liberty City (IV) (mapa).png

Mapa Liberty City

Liberty City (IV) (mapa - 2).jpg

Mapa Liberty City z podziałem na dzielnice

Liberty City (IV) (1).png

Liberty City: na środku screena Algonquin, z lewej strony widać Happiness Island, a w tle Alderney. Z prawej strony widać dzielnicę Broker

Liberty City (IV) (2).jpg

Wschód słońca nad Liberty City

Liberty City (IV) (3).jpg

Wschód słońca nad Liberty City. Na pierwszym planie Rotterdam Tower, w tle Alderney.

Dzielnice Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zbiornik wodny otaczający Liberty City nie kończy się, w przeciwieństwie do prawie wszystkich miast uniwersum 3D. Znajduje się w nich prostokątna granica mapy w postaci niewidzialnej ściany (nie ma jej jedynie w San Andreas). Płynąc łodzią lub lecąc helikopterem, gracz wychodzi na otwarte wody i będzie musiał przepłynąć/przelecieć ten sam dystans z powrotem. W multiplayerze, jeśli oddalimy się zbytnio poza mapę, u dołu ekranu wyświetli się ostrzeżenie. Jego treść brzmi: „You are too far away from the action, turn back or suffer the consequences” (z ang. „Jesteś za daleko od działania, zawróć albo ponieś konsekwencje”). Jeśli gracz nie zawróci i poleci/popłynie dalej, wówczas zginie, a pojazd, który prowadził (o ile był w pojeździe) wybuchnie.
  • W większości statystyk dotyczących pokonanej odległości w milach (ang. miles traveled…) występują miasta z innych gier Rockstar Games (np. Las Venturas, Carcer City) lub miast wymyślonych przez programujących (np. Capital City).
  • Miasto występuje również epizodycznie w Grand Theft Auto V. Jest wspomniane w kilku misjach i pokazane w paru filmach np. w Krachu. Wymieniony film został nagrany w GTA IV, jednak można zauważyć pewną zmianę - Liberty City jest o wiele bardziej słoneczne, w Middle Parku widoczne są kwitnące, zielone drzewa, a grafika wydaje się lepsza. W Sandy Shores występuje również ulica Algonquin Boulevard, co jest oczywistym nawiązaniem do wyspy Algonquin.
  • W Grand Theft Auto V podczas jednej z misji, Pan Philips, Michael, Franklin i Dave oglądają wiadomości. Jeśli spojrzymy na pasek informacyjny, zobaczymy informację, że Algonquin odwiedziła fala kataklizmów i że wyspa została zalana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki