Fandom

GTA Wiki

Lance Vance

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

POSTAĆ
Lance Vance
Lance Vance (VCS).jpg
Występuje w
GTA Vice City
GTA Vice City Stories
Aka Quentin Vance, Quentin, Q, Lance Vance Dance
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1958
Zmarł w 1986 w Willi Vercettiego, Wyspa Starfish, Vice City
Dom kryjówka w Ocean Beach, Vice City
Narodowość Amerykanin lub Dominikańczyk[1]
Rodzina Janet Vance (matka)
Victor Vance (brat)
Pete Vance (brat)
Enid Vance (ciotka)
Związki Tommy Vercetti, Ken Rosenberg, Armando Mendez, Bryan Forbes
Pojazdy biały Infernus, Maverick (VC i VCS), Stallion (VC), Biker Angel (VCS)
Biznes handel narkotykami
Głos Philip Michael Thomas

Lance T. Vance (ur.1958, zm. 1986 w Vice City) – postać występująca w Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: Vice City Stories (w tej drugiej grze jest deuteragonistą).

Grand Theft Auto: Vice City Stories Edytuj

W 1984 roku Lance przylatuje do Vice City w celu pomocy swojemu bratu, Victorowi w interesach. Najpierw nawiązuje kontakt z Bryanem Forbesem, w którym później odkrywa zdrajcę. Następnie on i Victor jadą na lotnisko, gdzie diler z Mendez Cartel informuje ich, że sprzedał ten interes komuś innemu. Potem Lance dowiaduje się o dużym ładunku kokainy posiadanej przez wroga Victora, Jerry'ego Martineza. Niestety przez głupotę Lance'a, on i Victor wpadają w ręce braci Mendez. Na ich szczęście, ci dają im szansę, jednak przez kolejną głupotę Lance'a i ich matki Victor traci dziewczynę. Lance próbuje go pocieszyć.

Na koniec, Victor zabija swoich wrogów. Lance zdobywa 20 kg kokainy. Victor jednak nie zgadza się na jej sprzedaż.

Grand Theft Auto: Vice City Edytuj

W 1986 roku Lance handlował narkotykami ze swoim bratem, Victorem. Lance pilotował helikopter, a Victor dokonywał transakcji. Bracia Vance mieli sprzedać kokainę Sonny'emu Forelliemu. Forelli wysłał prawnika Kena Rosenberga i trzech innych ludzi, włączając Tommy'ego Vercettiego, aby dokończyli transakcję. Jednak gdy tylko transakcja została zakończona, nieproszeni goście zastrzelili dwóch ludzi Forelliego i Victora Vance'a. Lance był przez cały czas trwania transakcji w helikopterze, więc zdążył szybko odlecieć. Natomiast Vercetti cudem uniknął gradu kul i wskoczył do samochodu, w którym był Rosenberg, po czym szybko uciekli. Zasadzka ta okazała się być dziełem Ricardo Diaza, dla którego Lance i Victor pracowali dwa lata wcześniej.

Lance spotyka Tommy'ego zaraz po tym, jak ten zamordował kucharza i mordercę na zamówienie imieniem Leo. Lance pomógł wtedy uciec Tommy'emu od popleczników Leo. Lance przez cały czas wydaje się być przyjacielem Tommy'ego, jednakże Lance poczuł się urażony tym, że Tommy ma lepszą pozycję i zgarnia większą część pieniędzy z dochodów, co doprowadza go do zdrady w ostatniej misji z głównego wątku fabularnego w grze. Poza tym nie umiał znieść, kiedy był przez Victora i Tommy'ego traktowany jak dzieciak. Ken Rosenberg ponoć nigdy nie lubił Lance'a - uważał go za egocentryka i neurotyka. Ostatecznie ginie z rąk Tommy'ego w jego willi.

CiekawostkiEdytuj

  • PC World umieścił Lance'a na 17. miejscu najbardziej diabolicznych przeciwników w grach komputerowych.
  • Lance w GTA Vice City Stories prawdopodobnie był uzależniony od kokainy.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, że Lance i jego brat Pete są bliźniakami (Pete też urodził się w roku 1958)[potrzebna weryfikacja].
  • Mimo iż w GTA Vice City jest jedną z najważniejszych osób w grze, to nigdy nie jest naszym pracodawcą.
  • Głos mu podłożył Philip Michael Thomas, który jest znany z roli Ricarda Tubbsa z popularnego w latach 80. serialu Policjanci z Miami (ang. Miami Vice).
  • W misji Last Stand Lance mówi Victorowi, że zdobył 20 kg kokainy, a w pewnej misji w GTA Vice City, Tommy Vercetti wspomina o stracie 20 kg tego samego narkotyku. Możliwe, że Lance i Victor sprzedali Tommy'emu właśnie tę ilość kokainy.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto: Vice City

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. W jednej z misji Victor Vance wspomina, że jego ojciec emigrował do Ameryki z Dominikany. Nie wiadomo jednak, czy Lance, Victor i Pete urodzili się już na terenie Ameryki czy wcześniej w Dominikanie.
    Fragment misji Soldier:
    Victor Vance: (...) mój ojciec wyemigrował tutaj z Dominikany (...)

Więcej w Fandom

Losowa wiki