Wikia

GTA Wiki

King Courtney

5638stron na
tej wiki
Dyskusja0
POSTAĆ
King Courtney
King Courtney (A)
Występuje w
GTA III
GTA Advance
Płeć Mężczyzna
Dom willa w Cedar Grove
Narodowość Jamajczyk
Związki Yardies, Mike, Claude
Głos Walter Mudu (III),
brak (A)

King Courtney – postać występująca w Grand Theft Auto Advance oraz w Grand Theft Auto III. W obu grach jest liderem jamajskiego gangu Yardies.

Biografia Edytuj

King Courtney urodził się na Jamajce, przeniósł się do Liberty City przed rokiem 2000. Po przybyciu do miasta, dołączył do gangu Yardies i w końcu został jego przywódcą; doprowadził też do wojny z Kartelem Kolumbijskim. Operacjami gangu zarządzał ze swojego jachtu, przycumowanego w Newport; należały do nich nielegalne wyścigi, wymuszenia oraz handel narkotykami.

GTA Advance Edytuj

W roku 2000, Courtney wysyła swoich ludzi do baru w Dzielnicy Czerwonych Świateł, aby zebrali pieniądze od jego właściciela – Jonniego. Jonnie zostaje znaleziony martwy, a ludzie Courtneya odjeżdżają, by powiedzieć o tym swojemu szefowi. Za uciekającym wozem Yardies podąża Mike, pewny, że to oni zabili Jonniego. Po konfrontacji z ich szefem, Mike zaczyna dla niego pracować: bierze udział w wyścigu z członkami Yakuzy, potem kradnie członkom Kartelu kawę.

Następnie, King przekonuje Mike'a, że to Cisco – lider Kartelu, jest odpowiedzialny za śmierć Jonniego i zleca mu jego zabójstwo. Po jednej nieudanej próbie, Mike konfrontuje się z Cisco i zostaje przez niego przekonany o ukrytych zamiarach Kinga.

Po dowiedzeniu się o śmierci Vinniego, King sądzi, że Mike uciekł z jego pieniędzmi i organizuje polowanie na Mike'a. Mike dowiaduje się o tym od nowego lidera Kartelu i pozbywa się wszystkich zamachowców. Następnie, wraz z Yakuzą atakuje willę Courtneya. Podczas walki, King zostaje ciężko ranny, lecz Mike przez przyjazd policji nie ma czasu na zakończenie jego życia i zostawia go w willi.

GTA III Edytuj

Jakimś cudem Kingowi udaje się uniknąć więzienia i śmierci i kontynuuje przywództwo gangu Yardies w roku 2001. Zaczyna pracować z Miguelem i Cataliną, używając swoich ludzi do rozprowadzania nowego narkotyku Kartelu – SPANK-u. Zaczyna także zatrudniać Claude'a: zleca mu zabójstwo kilku członków Diablos oraz kradzież wozów kilku gangów miasta.

W końcu, Courtney dowiaduje się o tym, że Claude atakował jego gang na zlecenie Yakuzy i wraz z Cataliną tworzy plan jego zabójstwa. Claude'owi jednak udaje się zabić zamachowców i uciec z pułapki. Co ciekawe, pomimo wrogości wobec nas, może nam do woli zlecać zadanie, które wykonaliśmy w pierwszej misji.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto Advance

Grand Theft Auto III

 Ciekawostki Edytuj

  • Aktor, który użyczył mu głosu w GTA III, użyczył również głosu D-Ice'owi w tej samej grze i Malcowi w The Lost And Damned.
  • King Courtney jest prawdopodobnie jedynym antagonistą, który nigdy nie zostaje zabity.

Więcej od Wikii

Losowa wiki