Wikia

GTA Wiki

King Courtney

Dyskusja0
5420stron na
tej wiki
POSTAĆ
King Courtney
King Courtney (A)
Występuje w
GTA III
GTA Advance
Płeć Mężczyzna
Dom willa w Cedar Grove
Narodowość Jamajczyk
Związki Yardies, Mike, Claude
Głos Walter Mudu

King Courtney – postać, występująca w Grand Theft Auto Advance oraz w Grand Theft Auto III. Lider jamajskiego gangu Yardies.

King Courtney urodził się na Jamajce, przeniósł się do Liberty City przed rokiem 2000. Po przybyciu do miasta, dołączył do gangu Yardies i w końcu został jego przywódcą; doprowadził też do wojny z Kartelem Kolumbijskim. Operacjami gangu zarządzał ze swojego jachtu, przycumowanego w Newport; należały do nich nielegalne wyścigi, wymuszenia oraz handel narkotykami.

W roku 2000, Courtney wysyła swoich ludzi do baru w Dzielnicy Czerwonych Świateł, aby zebrali pieniądze od jego właściciela - Jonniego. Jonnie zostaje znaleziony martwy, a ludzie Courtneya odjeżdżają, aby powiedzieć o tym swojemu szefowi. Za uciekającym wozem Yardies podąża Mike, pewny, że to oni zabili Jonniego. Po konfrontacji z ich szefem, Mike zaczyna dla niego pracować: bierze udział w wyścigu z członkami Yakuzy, potem kradnie członkom Kartelu kawę.

Następnie, King przekonuje Mike'a, że to Cisco - lider Kartelu, jest odpowiedzialny za śmierć Jonniego i zleca mu jego zabójstwo. Po jednej nieudanej próbie, Mike konfrontuje się z Cisco i zostaje przez niego przekonany o ukrytych zamiarach Kinga.

Po dowiedzeniu się o śmierci Vinniego, King sądzi, że Mike uciekł z jego pieniędzmi i organizuje polowanie na Mike'a. Mike dowiaduje się o tym od nowego lidera Kartelu i pozbywa się wszystkich zamachowców. Następnie, wraz z Yakuzą atakuje willę Courtneya. Podczas walki, King zostaje ciężko ranny, lecz Mike przez przyjazd policji nie ma czasu na zakończenie jego życia i zostawia go w willi.

Najwyraźniej, Kingowi udaje się uniknąć więzienia i śmierci i kontynuuje przywództwo gangu Yardies w roku 2001. Zaczyna pracować z Miguelem i Cataliną, używając swoich ludzi do rozprowadzania nowego narkotyku Kartelu — SPANK-u. Zaczyna także zatrudniać Claude'a: zleca mu zabójstwo kilku członków Diablos oraz kradzież wozów kilku gangów miasta.

W końcu, Courtney dowiaduje się o tym, że Claude atakował jego gang na zlecenie Yakuzy i wraz z Cataliną tworzy plan jego zabójstwa. Claude'owi jednak udaje się zabić zamachowców i uciec z pułapki. Co ciekawe, pomimo wrogości wobec nas, może nam do woli zlecać zadanie, które wykonaliśmy w pierwszej misji.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto Advance

Grand Theft Auto III (tylko głos)

Więcej od Wikii

Losowa wiki