Fandom

GTA Wiki

Kartel Kolumbijski

6970stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
GANG
Kartel Kolumbijski
Kartel Kolumbijski (logo).png
W grach
GTA III
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
Lider Miguel (? - 1999)
Cisco (1999 - 2000)
nieznany szef (2000)
Catalina (2001)
Lokalizacja Fort Staunton, Wyspa Staunton (III)
Atlantic Quays, Portland (A)
Callahan Point, Portland (A)
Aspatria, Wyspa Staunton (A)
Lotnisko Międzynarodowe Francis, Shoreside Vale (A)
Lotnisko Międzynarodowe Francis, Shoreside Vale (LCS)
Cedar Grove, Shoreside Vale (LCS, III)
Typ kartel narkotykowy
Wrogowie Yakuza, Rodzina Leone, Forelli Family, Claude
Sojusznicy Yardies, Triady
Pojazdy Krążownik Kartelu
Bronie pistolety, Uzi, Micro SMG, AK-47
Biznes Dom Kawy Kappa,
Panlantic Construction Company
Członkowie Claude (do roku 2001), Catalina, Cisco, Miguel

Kartel Kolumbijski (ang. Colombian Cartel) – gang występujący w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Advance i Grand Theft Auto: Liberty City Stories, działający w Liberty City, stworzony na podstawie prawdziwego Kartelu Kolumbijskiego działającego m.in. w północnej części Ameryki Południowej i w USA.

Pojazdem Kartelu we wszystkich grach jest tzw. Krążownik Kartelu (ang. Cartel Cruiser). Gang swoją siedzibę ma w willi Cataliny w Cedar Grove na Shoreside Vale.

Historia Edytuj

1992 Edytuj

W 1992 roku współpracę z Kartelem rozpoczęli Claude oraz Catalina.

1998 Edytuj

W 1998 Toni, na polecenie Salvatore'a, miał dokonać zakupu narkotyków od Kartelu. Transakcja została jednak przerwana przez obławę policyjną. Mimo to protagonista ucieka z towarem. Następnie eskortują Avery'ego Carringtona z lotniska. Ostatni raz pojawiają się, gdy próbują odzyskać dług od Donalda Love'a. Ten, z pomocą Toniego, ucieka z miasta. W związku z tym Kartel przejmuje jego willę i czyni ją swoją siedzibą.

2000 Edytuj

W 2000 roku Mike poznaje obecnego bossa Kartelu - Cisco i wykonuje dla niego kilka misji jak wysadzenie w powietrze fabryki czy porwanie Yuki. Ostatecznie, przygotowany do ucieczki szef Kolumbijczyków, ginie z rąk Vinniego. W misji Love of Money nowy boss Kartelu atakuje Mike'a twierdząc, że to on jest winny śmierci Cisco.

2001 Edytuj

W 2001 roku doszło do małego rozłamu, gdyż w czasie napadu na bank Claude, został zdradzony przez Catalinę, w efekcie czego złapała go policja, a dziewczyna zdobyła większą władzę nad Kartelem. Później Claude chcąc się zemścić i dorobić dodatkowych pieniędzy wywołuje wojnę między Kartelem, a Yakuzą. W ostateczności dochodzi do wielkiej bitwy określanej później jako masakra, w wyniku której Catalina i większa część Kartelu zginęła.

Ciekawostki Edytuj

  • Choć Yardies są sprzymierzeńcami Kartelu, to gdy się spotkają, otworzą przeciw sobie ogień.
  • Ciekawostką są także sami członkowie. Gdy ich zabijemy i spojrzymy na podeszwy ich butów, zobaczymy że są zrobione z ich skinów.
  • W GTA III można usłyszeć, że Kolumbijczycy na ulicy powtarzają teksty z wprowadzenia np. It's no problem to kill you!, Come on!
  • Kartel Kolumbijski jest jednym z dwóch gangów, które pod koniec GTA III zmieniają swój arsenał broni. Początkowo używają kompletu pistolet + uzi, pod koniec gry uzi + AK-47. Drugim takim gangiem jest Rodzina Leone (początkowo mafia używa wyłącznie pistoletu, po misji Sayonara Salvatore używa ona kompletu pistolet + obrzyn).
  • Możliwe nawet, że pomiędzy 1998 a 2001 rokiem, Kartel prowadził z Forellimi wojnę o Fort Staunton. Początkowo działali tam Forelli, lecz po wysadzeniu dzielnicy i prawdopodobnie śmierci Franco Forelliego Kolumbijczycy przejęli Fort, a podczas akcji GTA III dołączyła tam Yakuza.
  • Podczas misji Zdążyć przed wybuchem Kartel jest wobec Claude'a neutralny.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki