FANDOM

Gwiazda (1).png
POSTAĆ
Jon Gravelli
Jon Gravelli (IV).jpg
Występuje w
GTA IV
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1923 w Meadow Hills, Dukes
Zmarł w 2008 w Schottler, Broker
Dom Liberty City
Narodowość Amerykanin włoskiego pochodzenia
Rodzina Jon Gravelli Jr. (syn)
Sonny Cangelosi (wujek)
Związki Gambetti Family, United Liberty Paper, Niko Bellic, Julio Ochoa, Bobby Jefferson, Harvey Noto
Głos Madison Arnold

Jon Gravelli – postać występująca w Grand Theft Auto IV, szef dla Gambetti Family.

Historia Edytuj

Jon urodził się w 1923 roku w Meadow Hills w Dukes. Już jako nastolatek miał problemy z prawem, ponieważ jego wujek był jednym z szefów mafii Gambetti Family. W 1935 roku poznał inną rodzinę – Ancelotti Family – z którą nawiązał dobre kontakty. W 1940 roku został aresztowany za posiadanie rejestrów gier hazardowych. Dwa lata później został aresztowany za promowanie hazardu i napaść. Później w 1944 roku dopuścił się kradzieży samochodów na większą skalę. W 1946 usiłował kogoś zabić a w 1949 został posądzony o łapówkarstwo. Później w 1968 roku urodził mu się syn, który odziedziczył po nim imię. W 1972 roku miał zadanie zabić wujka Giovaniego Ancelottiego, ale oszczędził go za co później żałował. Dziesięć lat po narodzinach jego syna, zmarł wujek Jona – Sonny Cangelosi – po którego śmierci został donem mafii. Po przejęciu władzy przez Jona, mafia stała się najsilniejszą mafią w Liberty City. W 1990 roku został aresztowany za kanciarstwo i zabójstwo. Dwa lata później utrudniał działalność wymiarowi sprawiedliwości. W międzyczasie jego syn uzależnił się od narkotyków, przez co przestawał się do niego przyznawać. Od roku 2005, Jon był hospitalizowany w Schottler Medical Center z powodu rzekomej poważnej choroby. W 2006, został oskarżony o ściąganie haraczy i oczekiwał na proces.

W 2008 zapoznał się z Niko, poprzez United Liberty Paper – to dzięki U.L.P. i Gravelliemu Darko Brevic został dostarczony do Niko. Zleca on nam takie misje jak przewiezienie jego kolegi Bobby'ego Jeffersona do ratusza, zabicie Kim Young-Guka czy pokrzyżowanie planów mafii Ancelottim w dystrybucji kokainy. Gdy Niko zemścił się już na Dimitrim lub Jimmym, Jon zmarł w szpitalu we śnie.

Kartoteka Edytuj

Nagłówek bazy LCPD (IV).png

NAZWISKO Gravelli
IMIĘ Jon
WIEK 85
MIEJSCE URODZENIA Meadow Hills, Liberty City
POWIĄZANIA Syndykat Przestępczy Gambetti
REJESTR PRZEST. 1940 – Posiadanie rejestrów gier hazardowych
1942 – Promowanie hazardu
1942 – Napaść
1944 – Kradzież samochodów na większą skalę
1946 – Usiłowanie zabójstwa
1949 – Łapówkarstwo
1990 – Kanciarstwo i zabójstwo
1992 – Utrudnienie działań wymiarowi sprawiedliwości
2006 – Kanciarstwo
ADNOTACJE Szef Syndykaty Przestępczego Gambetti po śmierci Sonny'ego Cangelosi w 1978 roku.
Był oskarżony kilka razy, lecz nigdy nie został skazany za poważne przestępstwa.
Rezydent Schottler Medical Center w ciągu ostatnich 3 lat z powodu rzekomej poważnej choroby.

SURNAME Gravelli
FIRST NAME Jon
AGE 85
PLACE OF BIRTH Meadow Hills, Liberty City
AFFILIATIONS Gambetti Crime Syndicate
CRYMINAL RECORD 1940 – Possession Gambling Records
1942 – Promoting Gambling
1942 – Assault
1944 – Grand Theft Auto
1946 – Attempted Murder
1949 – Bribery
1990 – Racketeering and Murder
1992 – Obstruction of Justice
2006 – Racketeering
NOTES Head of the Gambetti Crime Syndicate since the death of Sonny Cangelosi in 1978.
Indicted several times but never convicted of a serious crime.
Resident of the Schottler Medical Center for the last 3 years due to an allegedly serious illness.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dotychczas, Jon jest najstarszą postacią w serii GTA (oprócz Wujka Fu występującego w GTA I – strona gry informuje, że ma około 130 lat).
  • Prawdopodobnie postać Jona jest wzorowana na szefie nowojorskiej rodziny Gambino – Carlo Gambino.
  • Jon Gravelli jest jednym z czworga pracodawców, którzy nie występują w grze poza cutscenkami. Pozostali to: Elizabeta Torres, Gerald McReary oraz Kontakt United Liberty Paper.
  • Jest jedyną postacią w serii GTA, która zmarła z przyczyn naturalnych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki