Wikia

GTA Wiki

Jon Gravelli

6211stron na
tej wiki
Dyskusja0
Gwiazda (1).png
POSTAĆ
Jon Gravelli
Jon Gravelli (IV).jpg
Występuje w
GTA IV
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1923 w Meadow Hills, Dukes
Zmarł w 2008 w Schottler, Broker
Dom Liberty City
Narodowość Amerykanin włoskiego pochodzenia
Rodzina Jon Gravelli, Jr. (syn)
Sonny Cangelosi (wujek)
Związki Gambetti Family, United Liberty Paper, Niko Bellic, Julio Ochoa, Harvey Noto
Głos Madison Arnold

Jon Gravelli (1923 - 2008) - postać występująca w Grand Theft Auto IV, szef dla Gambetti Family.

Gravelli przejął kontrolę nad Gambetti Family po śmierci swojego wujka, Sonny'ego Cangelosi w 1978 roku. Po przejęciu władzy przez Jona, mafia ta stała się najsilniejszą mafią w Liberty City. Ma syna, Jona juniora, który jednak został wyrzucony z rodziny po uzależnieniu się od narkotyków.

Od roku 2005, Jon był hospitalizowany w Schottler Medical Center. W 2006, został oskarżony o ściąganie haraczy i czekał na proces. Zapoznał się z Niko, poprzez United Liberty Paper - to dzięki U.L.P. i Gravelliemu Darko Brevic został dostarczony do Niko. Gdy Niko zemścił się już na Dimitrim lub Jimmym, Jon zmarł w szpitalu podczas snu.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dotychczas, Jon jest najstarszą postacią w serii GTA (oprócz Wujka Fu występującego w GTA I - strona gry informuje, że ma około 130 lat).
  • Prawdopodobnie postać Jona jest wzorowana na szefie nowojorskiej rodziny Gambino - Carlo Gambino.
  • Jon Gravelli jest jednym z czworga pracodawców, którzy nie występują w grze poza cutscenkami. Pozostali to: Elizabeta Torres, Gerald McReary oraz Kontakt United Liberty Paper.
  • Jest jedyną postacią w serii GTA, która zmarła z przyczyn naturalnych.

Więcej od Wikii

Losowa wiki