Wikia

GTA Wiki

Jon Gravelli

Dyskusja0
5420stron na
tej wiki
Gwiazda (1)
POSTAĆ
Jon Gravelli
Jon Gravelli (IV)
Występuje w
GTA IV
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1923 w Meadow Hills, Dukes
Zmarł w 2008 w Schottler, Broker
Dom Liberty City
Narodowość Amerykanin włoskiego pochodzenia
Rodzina Jon Gravelli, Jr. (syn)
Sonny Cangelosi (wujek)
Związki Gambetti Family, United Liberty Paper, Niko Bellic
Głos Madison Arnold

Jon Gravelli (1923 - 2008) - postać występująca w Grand Theft Auto IV, szef Gambetti Family.

Gravelli przejął kontrolę nad Gambetti Family po śmierci swojego wujka, Sonny'ego Cangelosi w 1978 roku. Po przejęciu władzy przez Jona, mafia ta stała się najsilniejszą mafią w Liberty City. Ma syna, Jona juniora, który jednak został wyrzucony z rodziny po uzależnieniu się od narkotyków.

Od roku 2005, Jon był hospitalizowany w Schottler Medical Center. W 2006, został oskarżony o ściąganie haraczy i czekał na proces. Zapoznał się z Niko, poprzez United Liberty Paper - to dzięki U.L.P. i Gravelliemu Darko Brevic został dostarczony do Niko. Gdy Niko zemścił się już na Dimitrim lub Jimmym, Jon zmarł w szpitalu podczas snu.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dotychczas, Jon jest najstarszą postacią w serii GTA (oprócz Wujka Fu występującego w GTA I - strona gry informuje, że ma około 130 lat).
  • Prawdopodobnie postać Jona jest wzorowana na szefie nowojorskiej rodziny Gambino - Johnie Gottim.
  • Jon Gravelli jest jednym z czworga pracodawców, którzy nie występują w grze poza cutscenkami. Pozostali to: Elizabeta Torres, Gerald McReary oraz Kontakt United Liberty Paper.
  • Jest jedną z niewielu postaci, które nie umarły zastrzelone lub pobite na śmierć.

Więcej od Wikii

Losowa wiki