FANDOM

Gwiazda (1)

Disambig Może chodziło Ci o model tego odrzutowca?

Hydra – odrzutowiec wojskowy mający zdolność do pionowego startu i lądowania, który pojawia się w Grand Theft Auto: San Andreas oraz zaktualizowanych wersjach Grand Theft Auto V i Grand Theft Auto Online. Jest wzorowany na odrzutowcu AV-8B Harrier II, na skrzydłach ma znaki United States Air Force (lekko zmodyfikowane).

GTA San Andreas Edytuj

Hydra (SA - 2)

Hydra w czasie lotu w GTA San Andreas

Hydra jest najbardziej funkcjonalnym pojazdem latającym występującym w serii grze.

Jej charakterystyczną funkcją jest zdolność do pionowego startu i lądowania. Trybie takiego startu bądź lądowania myśliwiec ten zachowuje się jak zwykły helikopter. Zmieniając ustawienie dysz silnika (w wersji na PC za pomocą klawiszy 8 i 2 na klawiaturze numerycznej), można przestawić ten odrzutowiec w tryb lotu, wtedy zachowuje się jak normalny samolot.

W związku z bardzo mocnym silnikiem i zdolnością do manewrowania Hydra jest najszybszym samolotem w GTA San Andreas (ex aequo z Shamalem), ma również największe przyspieszenie. Jest łatwa w sterowaniu, jeżeli zna się choć podstawy kierowania samolotami.

Hydra jest potężnie uzbrojona, ma samonaprowadzające rakiety, może także wystrzeliwać flary, które przyjmują na siebie rakiety skierowanie w samolot. Dodatkowo Hydra ma system, który naprawia kadłub samolotu w razie uszkodzeń (naprawa nie obejmuje skrzydeł).

Uzbrojenie, prędkość i inne zdolności Hydry czynią ją najlepszym wyborem do zadań, które wymagają samolotu. Największa jej wada wynika nie z samego pojazdu, lecz z silnika gry – lot z dużą prędkością może zakończyć się na drzewie, zanim ono się pojawi.

GTA V i GTA Online Edytuj

Hydra (V)

Hydra w czasie lotu w GTA V

Hydra miała pojawić się w Grand Theft Auto V, można ją było zobaczyć w trailerach. Z niewiadomych przyczyn usunięto ją z gry przed premierą. Została jednak dodana w aktualizacji Heist.

Hydra w tych grach ma uzbrojenie podobne do drugiego myśliwca odrzutowego, P-996 Lazer – dwa działka z wybuchającą amunicją, rakiety kierowane oraz rakiety niekierowane. Podobnie jak w Grand Theft Auto: San Andreas samolot ma tryb pionowego startu (VTOL), w tej wersji niemożliwe jednak jest dokładne sterowanie ciągiem, możliwe są tylko dwa predefiniowane ustawienia.

Przed wprowadzeniem aktualizacji Smuggler's Run Hydra była jednym z dwóch uzbrojonych samolotów w grze, drugim był P-996 Lazer.

Występowanie Edytuj

GTA San Andreas Edytuj

  • Po ukończeniu misji Czarny projekt 2 samoloty pojawiają się w Strefie 69.
  • Cztery samoloty pojawiają się w bazie w dokach w San Fierro podczas misji Pionowzlot; jeden z nich odlatuje, nim gracz się doń zbliży. Celem misji jest kradzież jednego z trzech pozostałych.
  • Po wspomnianej misji pojawia się na lotniskowcu w dokach w San Fierro, skąd została ukradziona w owej misji.
  • Również po ukończeniu tej misji stoi zaparkowana w jednym z hangarów na lotnisku Verdant Meadows.
  • Jest generowana w podziemnym parkingu policyjnym w San Fierro po ukończeniu gry[potrzebna weryfikacja].
  • Po ukończeniu gry w 100% pojawia się na dachu domu Sweeta w Ganton.
  • Można ją uzyskać, wpisując odpowiedni kod. W wersji na Microsoft Windows jest to jumpjet, a w wersji na PlayStation 2 –PS2 trójkątPS2 trójkątPS2 kwadratPS2 kółkoPS2 krzyżykPS2 L1PS2 L1PS2 dółPS2 góra.

GTA V Edytuj

  • Może zostać uzyskana wyłącznie poprzez użycie modyfikacji bądź zewnętrznego oprogramowania (edytorów zapisu stanu gry lub trainerów).

GTA Online Edytuj

  • Można nabyć ją za $3 000 000.
  • Przygotowanie do napadu na Humane Labs: Ładunek EMP[potrzebna weryfikacja].

Ciekawostki Edytuj

  • Część oznaczeń widniejących na Hydrze w GTA San Andreas tworzy skrót DMA. Jest to część nazwy firmy (DMA Design), która wyprodukowała pierwsze gry z serii GTA.
  • Podczas podniebnych pościgów w tejże grze za protagonistą w Hydrze nie ma pilota.
  • Hydra miała też być dodana do Grand Theft Auto V już w dodatku Aktualizacja Szkoła latania San Andreas, co można znaleźć w plikach gry. Z niewiadomych przyczyn została jednak usunięta.