FANDOM

Hunter – wojskowy helikopter występujący w Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas i Grand Theft Auto: Vice City Stories. Występuje również w kodzie Grand Theft Auto: Liberty City Stories.

Uniwersum 3D Edytuj

Hunter jest wzorowany na helikopterze armii amerykańskiej AH-64 Apache. Jest bardzo zabójczym pojazdem, mającym wbudowane dwa samonaprowadzające się miniguny i dwa zasobniki z rakietami. Obie bronie mają nieskończoną amunicję. Hunter może być także użyty do wykonywania misji stróża prawa.

Hunter występuje także w Grand Theft Auto: Liberty City Stories, jednak ta gra była budowana na silniku GTA Vice City, a producenci gry nie usunęli części pojazdów z kodu gry[1]. Można doprowadzić do jego pojawienia się tylko używając modyfikacji (np. programu Cheat Device) oraz zdobyć bez użycia modyfikacji w jednej z misji.

W GTA Vice City i San Andreas (po Hydrze i Cargobobie) helikopter ten był jedynym pojazdem służb ratunkowych, w którym można było słuchać stacji radiowych, jednak w GTA Vice City Stories ta możliwość została usunięta.

Uniwersum HD Edytuj

Hunter powrócił do serii w GTA V i Online, gdzie został dodany do rozgrywki w ramach aktualizacji Kurs przemytniczy, a jego nazwę zmieniono na FH-1 Hunter. Dysponuje dobrą prędkością maksymalną, doskonałym przyspieszeniem oraz świetnym manewrowaniem. Jest pojazdem dwuosobowym, który można modyfikować w hangarze, który również został dodany w ww. aktualizacji, jednak poza zmianą uzbrojenia podlega on jedynie podstawowym modyfikacjom.

Uzbrojenie Edytuj

FH-1 Hunter jest domyślnie wyposażony w strzelecką wieżyczkę kal. 50, rakiety namierzające oraz opcję ostrzału rakietowego, ale w hangarze można go dodatkowo dozbroić lub zmodyfikować jego uzbrojenie.

  • System przeciwdziałania:
    • Dipole (neutralizują namiar rakiet namierzających lecących w stronę śmigłowca) – $70 000
    • Flara (zmyla rakiety namierzające) – $110 000
  • Bomby:
    • Wybuchowe – $75 000
    • Zapalające – $85 000
    • Gazowe – $95 000
    • Kasetowe – $120 000
  • Wieżyczki:
    • Strzelecka wieżyczka kal. 50 – $0 (broń fabryczna)
    • Wieżyczka z amunicją burzącą – $300 000

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

  • Można doprowadzić do jego pojawienia się (bez użycia kodów lub trainerów) podczas misji Karmagedon.[2]

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto V

  • Może zostać przywołany za pomocą trainerów.

Grand Theft Auto: Online[3]

Ciekawostki Edytuj

  • W Grand Theft Auto: Vice City, rakietami z Huntera można zniszczyć Dodo lecącego z ogłoszeniem. Za taki czyn dostaniemy czwarty stopień poszukiwań, a ekran na chwilę mignie, po czym wróci do normalnego koloru. Nie jest to zależne od komputera.
  • Hunter pojawia się również w dwóch filmach, które można obejrzeć w Grand Theft Auto V.
  • Występuje błąd, przez który za przednią szybą nie widać kokpitu, ale świat za helikopterem.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Oprócz Huntera do tych pojazdów należą: Maverick, Policyjny Maverick (pojawia się tylko po osiągnięciu 3 gwiazdki złej sławy), Maverick VCN(!), Dodo
  2. Filmiki przedstawiające zdobycie Huntera.
  3. Wyłącznie w wersji na konsole nowszej generacji (Xbox one, PlayStation 4) oraz PC.