Fandom

GTA Wiki

Hrabstwa i miasteczka w San Andreas

7003strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W stanie San Andreas, prócz dużych miast, czyli Los Santos, San Fierro i Las Venturas istnieją też hrabstwa, a w większości z nich mniejsze miasteczka. Wszystkich hrabstw jest 5, natomiast miasteczek — 13.

Red County Edytuj

Hrabstwo jest położone w środkowej części stanu. Od południa graniczy z Los Santos i Flint County, od zachodu z wodami San Fierro Bay, a dalej z lotniskiem Easter Bay. Na północ od Red County znajduje się Bone County i Las Venturas rozdzielone wodami San Andreas Sound.

W całym hrabstwie znajduje się dużo lasów, wzniesień, skał oraz farm. Są to North Rock, Fern Ridge, Hanky Panky Point, Hilltop Farm, The Panopticon, Blueberry Acres. W Red County zlokalizowane jest też jezioro o nazwie Fisher's Lagoon. Przez hrabstwo przebiegają dwie autostrady: Los Santos - Las Venturas i trasa łącząca Montgomery ze Wschodnim Los Santos.

Miasteczka Edytuj

Flint County Edytuj

Hrabstwo to jest położone w południowej części San Andreas. Od zachodu graniczy z Whetstone, od północy z San Fierro, od wschodu z Red County oraz wodami Los Santos Inlet, natomiast od południa z otwartym morzem.

W hrabstwie nie ma żadnych mniejszych miasteczek, jedynie lasy, wzgórza i duże obszary rolne. Jednym z najdziwniejszych i najbardziej tajemniczych miejsc jest Back o Beyond. Można znaleźć tutaj też gospodarstwo The Trutha i farmę, na której rozgrywa się akcja jednej z misji. Przez hrabstwo przebiega Autostrada San Fierro - Los Santos, krzyżująca się z inną drogą na węźle drogowym. Niedaleko tego skrzyżowania mieszka jedna z naszych potencjalnych dziewczyn — Helena Wankstein. W północnej części hrabstwa jest także zlokalizowany tunel Easter Tunnel, przez który przebiega jedna z dróg łącząca Flint County z San Fierro. Możemy także wykupić jedną kryjówkę położoną niedaleko Foster Valley. Znajduje się tu także nieduży zbiornik wodny o nazwie Flint Water.

Whetstone Edytuj

To hrabstwo znajduje się w południowo-zachodniej części stanu. Toteż od tych stron graniczy z otwartym morzem, od wschodu zaś z Flint County, natomiast od północy z San Fierro.

W hrabstwie można znaleźć tylko jedną miejscowość. Jednym z ważniejszych miejsc jest góra Chiliad – najwyższy szczyt w San Andreas. Sama góra jest dość tajemniczym miejscem, można się na nią dostać na kilka sposobów. Na szczycie możemy rozpocząć turniej rowerowy Chiliad Challenge. Whetstone jest jednym z hrabstw, w którym najczęściej rozbijają się samoloty. Przebiega tutaj Autostrada San Fierro - Los Santos, która biegnie m.in. pod górą Chiliad. Znajdują się tu też trzy obszary: Shady Cabin i Shady Creeks oraz długa plaża przy południowym brzegu. Na północy położone jest wysypisko śmieci.

Miasteczka Edytuj

Tierra Robada Edytuj

Jest to jedno z dwóch hrabstw położonych na północy stanu. Dokładnie położone jest w jego północno-zachodniej części, tak więc od tych kierunków graniczy z otwartymi wodami. Na południe od hrabstwa znajdują się wody San Fierro Bay, natomiast od wschodu graniczy z Bone County.

Od otwartego morza Tierra Robada jest odgraniczona wysokimi wzgórzami i klifami. Są tu zlokalizowane trzy miejscowości, jedna mała wioska oraz wymarłe miasto. Umowną granicą Tierra Robada z Bone County jest zbiornik wodny Sherman Reservoir, nad którym leży tama o nazwie Zapora Shermana. Jednym z najciekawszych miejsc jest most Gant Bridge ulokowany w zachodniej części hrabstwa, który jest połączeniem z San Fierro. Inną przeprawą drogową łączącą to miasto z Tierra jest Most Garvera, a tuż obok przebiega most kolejowy. W południowej części hrabstwa biegnie Autostrada San Fierro - Las Venturas. W środkowej części położona jest jedna kryjówka do wykupienia. Ulokowane jest tu też ranczo Mike'a Toreno.

Miasteczka Edytuj

  • Bayside – miasteczko położone niedaleko Gant Bridge, jest ono stanową stolicą żeglarstwa i sportów motorowodnych. W centrum można znaleźć kilka biznesów. Na północy miasta położona jest mała dzielnica Bayside Marina, która jest przystanią dla łodzi oraz niewielka plaża. Na marinie znajduje się szkoła pływania łodzią.
  • El Quebrados – miejscowość wysunięta na północ hrabstwa. Krzyżują się tutaj cztery drogi: pierwsza prowadząca od zachodu w kierunku wjazdu na autostradę, druga biegnąca na południe, krzyżująca się z równoległą do autostrady drogą, trzecia idąca na południowy zachód w kierunku Las Barrancas, a dalej do Fort Carson oraz czwarta prowadząca na zachód w kierunku Las Payasadas i lotniska. Z biznesów można tu znaleźć Ammu-Nation oraz El Quebrados Barbers. Można też wykupić jedną kryjówkę. Mieszka tutaj także nasza potencjalna dziewczyna — Barbara Schternvart.
  • Las Barrancas – małe miasteczko położone w południowo-wschodniej części hrabstwa. Można tu znaleźć jedynie bank, Tee Pee Motel, restaurację The Smokin' Beef Grill oraz sklepik Trading Post Gift & Souvenir. Przez miasto przebiega droga z El Quebrados, prowadząca do Fort Carson. Niedaleko znajduje się też ranczo Mike'a Toreno.
  • Valle Ocultado – mała wioska znajdująca się blisko El Quebrados. Jest tu ulokowana jedynie mała stacja paliw GAS, namioty Tipi oraz mała przystań. Biegnie tu trasa z El Quebrados do Las Payasadas, która krzyżuje się inną drogą prowadzącą do Verdant Meadows i dalej do Octane Springs. Na przystani pojawia się Vortex po misji Ostra rywalizacja.
  • Aldea Malvada – wymarłe miasteczko, prawdopodobnie hiszpańskie, leżące na wzgórzu niedaleko El Quebrados. Zachowało się tylko kilka budynków. Można tu dojechać dwiema drogami: pierwsza odbija z drogi El Quebrados-Las Paysasadas oraz druga odbijająca z drogi El Quebrados-Fort Carson. Obie łączą się w jednym miejscu i dalej biegnie jedna dróżka.

Bone County Edytuj

To hrabstwo położone jest w północno-środkowej części stanu San Andreas. Od północy graniczy z otwartym morzem, od wschodu z Las Venturas, od południa z wodami San Andreas Sound, a dalej z Red County, natomiast od zachodu z Tierra Robada.

Większość hrabstwa to pustynia. Można tu znaleźć formacje skalne, takie jak El Castillo del Diablo czy Arco del Oeste. W południowo-wschodniej części zlokalizowane są kamieniołomy. Najbardziej tajemniczym miejscem jest tutaj Strefa 69, znajdująca po środku Bone County. Niedaleko jednej z miejscowości ulokowane jest opuszczone lotnisko Verdant Meadows, które gracz musi wykupić. W hrabstwie zlokalizowany jest jeszcze zakład przemysłowy Octane Springs, a w nim rafineria ropy naftowej o nazwie Green Palms, a także talerz telewizyjno-radiowy The Big Ear.

Miasteczka Edytuj

  • Fort Carson – jest to największe miasto Bone County, umiejscowione na południu hrabstwa. Można tu znaleźć wiele biznesów, m.in. Ammu-Nation, Cluckin' Bell czy też Pay 'n' Spray. Na północ od miejscowości położony jest bar Lil' Probe'Inn oraz pole przyczep kempingowych. Można tu dojechać z zjazdem z autostrady, drogą z El Quebrados, drogą znad tamy Shermana oraz dwiema drogami z zachodu hrabstwa. W miasteczku możemy wykupić jedną kryjówkę.
  • Las Payasadas – mniejsze miasteczko położone na północy Bone County. Główną atrakcją jest tutaj ogromna kura blisko jednego z budynków. Poza tym nie ma tu żadnych większych biznesów. Koło jednej z restauracji czasem jest zaparkowany Hotdog i Mr. Whoopee. Z jednej z tablic informacyjnych można się dowiedzieć, że miasto liczy 231 mieszkańców. Przebiega tu droga z El Quebrados do Las Venturas. Niedaleko znajduje się też lotnisko Verdant Meadows.
  • Las Brujas – opuszczone miasteczko, zwane też miastem duchów. Zlokalizowane jest w środkowej części stanu, w w sercu El Castillo del Diablo. Można znaleźć tu kilka zniszczonych domków, a także mały cmentarz. To tu rozgrywa się akcja misji W samo południe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki