FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o Policyjnego Mavericka, helikopter policyjny występujący w pozostałych grach uniwersum 3D i HD?

Nienazwany helikopter policyjny (HELI w pliku handling.cfg, Chopper to nazwa plików jego tekstury i modelu) – helikopter policyjny, ścigający gracza w Grand Theft Auto III. Jego następcą w następnych grach z serii jest Policyjny Maverick.

Jest to duży helikopter, wzorowany na Bellu 205; jest to jedyny pojazd służb ratunkowych, który zachował niebiesko-białe barwy. Policja zaczęła go używać na początku roku 2001; helikopter jest wyposażony w karabin maszynowy i szperacz do szukania gracza. Wszystkie jego szyby są ciemne, przez co nie można zobaczyć jego wnętrza. Zaczyna ścigać gracza, gdy ten osiągnie 3. stopień poszukiwań, a strzelać przy 4.; gdy gracz osiągnie stopień 5., dołącza do niego drugi. Można go zniszczyć za pomocą wyrzutni rakiet i broni palnej.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji beta helikopter ten miał taki sam kolor jak zwykły helikopter. Różnił się jedynie obecnością napisu POLICE na bokach.
  • Jeśli zestrzelimy helikopter, w statystykach dowiemy się, że zabiliśmy 2 osoby. Prawdopodobnie więc w helikopterze policyjnym siedzi dwóch policjantów.
  • Podczas niskiego przelotu helikoptera, istnieje możliwość podpalenia go za pomocą miotacza ognia. Nie przyczynia się to jednak do jego destrukcji.
  • Strzały z tego helikoptera przypominają lasery.