FANDOM

POJAZD
Helicopter
Helikopter (III)
Występuje w
GTA 1
GTA III
GTA Vice City
GTA Liberty City Stories
GTA Chinatown Wars
Typ helikopter
Przypomina Bell 205 (III)
Bell 206 JetRanger (VC, LCS)
AH-6 Little Bird (CW)
Zobacz Maverick,
Policyjny Maverick

Nienazwany helikopter (w VC i LCS: Helicopter) – helikopter występujący w Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: Liberty City Stories i Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Jego kontrola jest niemożliwa bez używania modów.

Grand Theft Auto I Edytuj

Helikopter w tej grze występuje tylko w plikach gry. Nie da się nim latać. Możliwe, że jest on pozostałością z wersji beta.

Grand Theft Auto III Edytuj

Helikopter (III)

Czarny helikopter z plików gry

W plikach gry, ten helikopter nosi nazwę wewnętrzną ESCAPE. Jest cywilnym wariantem helikoptera policyjnego, tak jak on przypomina Bella 205. Występuje zawsze w kolorze białym.

Helikopter ten występuje tylko w jednej misji - Wymiana, gdzie jest używany przez Catalinę do ucieczki przez Claude'em. Kiedy odleci z willi, wyląduje na budynku obok Tamy Cochrane.

Gdy gracz zacznie przebijać się przez tamę, Catalina wsiądzie do helikoptera i zacznie z niego zrzucać ładunki wybuchowe na protagonistę. Celem tej misji jest zestrzelenie tego właśnie helikoptera.

Grand Theft Auto: Vice City Edytuj

W tej grze Helicopter może zostać uzyskany jedynie za pomocą modyfikacji. Helicopter jest częściowo niewidzialny, a na ziemi zostawia cień wielkości normalnego Mavericka. Po zrespawnowaniu helikoptera nie jest on także w pełni niewidzialny, nadal widoczna jest prawa płoza (jest to błąd gry).

Grand Theft Auto: Liberty City Stories Edytuj

W tej grze, Helicopter jest bardzo podobny do tego z GTA: VC. Może zostać uzyskany tylko poprzez użycie Cheat Device. Wystarczy, w menu uzyskiwania pojazdów wybrać pozycję „199 tiny invisible heli” i zatwierdzić wybór. W porównaniu do GTA VC, helikopter ten jest bardzo mały i niewidzialny (widoczny jest tylko mały cień). Gdy nim lecimy, wygląda to jakby Toni Cipriani unosił się w powietrzu.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

W GTA: Chinatown Wars, helikopter występuje w kilku misjach - lata także nad miastem. Można uzyskać do niego dostęp, używając Action Replay DS - będzie dostępny do kupienia w salonie samochodowym w BOABO. Helikopter ten nie posiada nazwy, możemy nim latać. Nie ma odgłosu silnika (w wersji na PSP ma), nie da się go zniszczyć, zawadzając o budynki. Gdy z niego wysiądziemy, nie będziemy mogli do niego wrócić.

Ciekawostki Edytuj

  • Choć w plikach GTA III helikopter jest koloru czarnego, w grze występuje zawsze w białym kolorze.
  • W GTA III gracz posiada możliwość dostania się do helikoptera, używając kodu na latające pojazdy i czołgu. Nie da się nim jednak latać, ponieważ gdy gracz spróbuje wsiąść do helikoptera, Claude zacznie chodzić naokoło drzwi. Przyczyną tego jest to, że Rockstar nie stworzył miejsca, gdzie mogłyby się otwierać drzwi. Zanim Catalina wsiądzie do helikoptera, ten pozostanie niezniszczalny.
  • W tej samej grze, jeśli, za pomocą modyfikacji pliku main.scm lub trainerów wymusimy pojawienie się helikoptera (poza misją), będzie on koloru czarnego, i nie utrzyma się na ulicy (przeleci przez nią).
  • W GTA: VC i GTA: LCS, jeśli wlecimy takim helikopterem do Pay 'n' Spray po przemalowaniu wyglądać on będzie jak Police Maverick (wersja latająca nad graczem przy 3 poziomie złej sławy, a nie z trainera), tyle że bez śmigła głównego i ogonowego. Co ciekawe po eksplozji helikopter zachowa się tak samo jak pierwowzór (zostanie tylko kokpit, ogon odpadnie), a chwilę potem zapadnie się pod ziemię[1].
  • W GTA: CW na PSP występują też inne helikoptery, niedostępne dla gracza. Przelatują nad miastem i są wzorowane na helikopterach z GTA IV.

Galeria Edytuj

Przypisy