Fandom

GTA Wiki

Grand Theft Auto Online

7005stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
GRA
Grand Theft Auto Online
Grand Theft Auto Online (logo).png
Producent Rockstar North
Wydawca Rockstar Games
Silnik RAGE
Platformy Xbox 360, PS3,
Xbox One, PS4, Microsoft Windows
Data wydania
Kategorie wiekowe ESRB: M
PEGI: 18+
ACB: R18+
USK: 18+
Dystrybucja brak[1]
Czas akcji 2013
Protagonista Protagonista GTA Online
Lokalizacja San Andreas

Grand Theft Auto Online – tryb multiplayer gry Grand Theft Auto V. Zachowuje on silnik i mapę GTA V, jednak dodaje do niego tryb gry wieloosobowej. Funkcja Online została uruchomiona 1 października 2013. Tytuł ten jest drugim oficjalnym multiplayerem w serii GTA od Rockstar Games.

Możliwości Edytuj

Gra zachowuje znaną z GTA V swobodę, dodając nowe możliwości i możliwość gry z innymi. Nie zawiera ona normalnych misji, takich jak w trybie jednoosobowym, jednak różne tryby gry, takie jak deathmatch, wyścigi lub walkę o przetrwanie. Każda z nich jest zlecana telefonem przez postacie fabularne lub innych graczy, którzy owe zaproszenie dostali od nich. Za każde wykonane zadanie gracz dostaje pieniądze oraz punkty RP i JP.

Gracz dostaje możliwość utworzenia własnej postaci za pomocą kreatora postaci. Postać jest tworzona przez kreator, składający się z dostosowania wyglądu postaci i jej umiejętności. Wygląd dostosowuje się wybierając rodzinę naszego protagonisty. Może być on mężczyzną lub kobietą. Posiadacze edycji kolekcjonerskiej na rodziców mogą wybrać Claude'a, Misty, Niko Bellica lub Johna Marstona (postać z gier Red Dead Redemption produkcji Rockstara).

Fabuła gry rozgrywa się na parę miesięcy przed akcją GTA V. Protagonista przylatuje do Los Santos zaproszony przez kumpla z Lifeinvadera - Lamara. Lamar wkręca go w przestępczy świat Los Santos. Na początku się z nim ściga, a potem - każe ukraść kokę Ballasom. Z czasem gracz poznaje nowe osoby - Trevora Philipsa, Martina Madrazo czy Brucie'ego Kibbutza.

Gracz ma możliwość wydania pieniędzy na różne rzeczy - pojazdy, bronie, nieruchomości czy też akcje spółek. Aby odblokować niektóre rzeczy, trzeba osiągnąć dany poziom.

W lutym 2014 Take-Two Interactive ogłosiło, że zysk z mikropłatności do GTA Online przyniósł dochód 66,5 miliona dolarów.

W przeciwieństwie do wersji na konsole wcześniejszej generacji GTA Online na konsolach obecnej generacji dostępne jest od dnia premiery GTA V. Nie wiadomo jeszcze czy tak samo będzie w przypadku wydania na komputery osobiste. Ponadto postacie z PlayStation 3 i Xbox 360 można przenieść wraz z postępami, stanem konta oraz nabytymi przedmiotami i nieruchomościami na PlayStation 4, Xbox One lub PC.

Krytyka Edytuj

GTA Online zostało fatalnie przyjęte przez graczy. Nie spodobało im się to, że misje są mało oryginalne i opierają się na zadaniach zabij i przynieś. Kolejnym krytykowanym aspektem gry jest mnóstwo błędów w grze, pozwalających generować mnóstwo pieniędzy i punktów RP, co sprawiało, że uczciwi gracze nie mogli się wykazać i byli prześladowani przez oszustów.

By temu przeciwdziałać, Rockstar na bieżąco wypuszcza łatki naprawiające błędy w grze (nawet te, niemające wielkiego wpływu na jakość gry, jak np. możliwość dostania się do North Yankton). W styczniu 2014 roku gracze, którzy zyskali nieuczciwie duże ilości pieniędzy, stracili je. Niestety gracze nadal znajdują po każdej aktualizacji od Rockstara błędy w grze które pozwalają na nielegalne zarabianie pieniędzy.

Ciekawostki Edytuj

  • Akcja GTA Online toczy się około 6 miesięcy przed akcją GTA V.
  • Mimo że w GTA Online można grać tylko poprzez posiadanie GTA V, to jest traktowany przez Rockstar jako osobna gra.
  • W intrze, kiedy postać gracza przylatuje do miasta, we wnętrzu samolotu można dostrzec innych graczy w aktywnej sesji.
  • Jeśli gracz zostawi postać w stanie bezczynności przez 15 minut, zostanie wyrzucony z sesji. Po dwóch minutach bezczynności wyświetli się stosowna informacja. Przez ostatnie 10 sekund, zanim gracz zostanie wyrzucony, rozpocznie się odliczanie.
  • W GTA Online nie pojawiają się żadne zwierzęta, z wyjątkiem ryb i ptaków.
  • Mimo że czas akcji gry dzieje się pół roku przed wydarzeniami z GTA V, w jednej z misji jest wspomniany napad na jubilera z trybu jednoosobowego. Poza tym przed napadem na jubilera Lester wspomina o kilku gościach, którzy mogliby wziąć udział w skoku, ale stwierdza, że są zbyt nieprzewidywalni; możliwe, że chodzi mu o postacie z GTA V.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Gra jest załączona do Grand Theft Auto V.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki