Fandom

GTA Wiki

Gangi w GTA Vice City

6734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Spis ogólny Gangi
w
Grand Theft Auto: Vice City
Spis alfabetyczny

W Grand Theft Auto: Vice City jest łącznie 14 gangów.

Lista gangów w Grand Theft Auto: Vice City
Kubańczycy (VC).jpg Kubańczycy – gang uliczny, występujący na zachodniej wyspie Vice CityMainland. Liderem gangu jest Umberto Robina, a znanymi członkami: Rico, Pepe i ojciec bossa Alberto Robina. Wrogo nastawionymi gangami są Haitańczycy i Niedoszli Gangsterzy. Gang współpracuje z Tommym Vercettim oraz jego gangiem. Protagonista wykonuje dla niego kilka misji. W pewnym momencie gang zostaje nieco osłabiony, kiedy bohater zostaje zahipnotyzowany przez ciocię Poulet i zabija kilkunastu członków gangu. Jednak Kubańczykom udaje się wygrać wojnę z gangiem haitańskim, również za pomocą Tommy'ego.
Kontrolowane terytoria Mała Hawana
Nastawienie do gracza zawsze neutralne
Pojazdy Gangsterski Hermes
Kubańczycy Bronie pięść+pistolet
Haitańczycy (VC).jpg Haitańczycy – uliczny gang, także mający swoją siedzibę na wyspie Mainland. Bossem gangu miał być nowo wybrany, nieznany członek, jednak zostaje zabity przez gracza w misji Pogrzeb. Gangowi pomaga ciocia Poulet, która jest kimś w rodzaju znachorki. Hipnotyzuje ona Vercettiego, przez co nieświadomie wykonuje misje dla haitańskiego gangu. Są głównym wrogiem Kubańczyków oraz gangu Diaza, a po jednej z misji także wrogiem staje się Tommy i jego gang. Jedynymi sojusznikami są Niedoszli Gangsterzy.
Kontrolowane terytoria Małe Haiti
Nastawienie do gracza początkowo neutralne, po misji Trojański LowRider — wrogie
Pojazdy Voodoo
Haitańczycy Bronie pięść+pistolet
Gang motocyklistów (VC).jpg Gang motocyklistów – jak nazwa wskazuje, gang, którego członkami są motocykliści. Podobnie jak poprzednie gangi, można ich znaleźć na Mainland. Bossem gangu jest "Big" Mitch Baker, a znani członkowie to Cougar i Zeppelin, później także Tommy Vercetti, który wykonuje dla niego kilka misji, aby pomóc grupie Love Fist w zapewnieniu ochrony na ich koncercie. Sojusznikiem jest gang Vercettiego, a wrogiem Niedoszli Gangsterzy.
Kontrolowane terytoria Downtown
Nastawienie do gracza zawsze neutralne
Pojazdy Angel
Gang motocyklistów Bronie pięść+pistolet
Żołnierze (VC).jpg Wojsko – służba porządkowa, w Vice City występująca jako gang na terenie Fortu Baxter i w okolicy. Nieznany jest szef gangu oraz konkretni członkowie. Gang nie ma sojuszników, a wrogami są wszystkie gangi wkraczające na jego teren, zwykle jest to DBP Security. Posiada własną bazę, na północ od lotniska Escobar.
Kontrolowane terytoria Fort Baxter i okolice
Nastawienie do gracza zazwyczaj wrogie, w przypadku przebrania się w mundur policji — neutralne
Pojazdy brak (jako gang)[1]
Wojsko Bronie M4
Gang Diaza (VC).jpg Gang Diaza – gang ochraniający swego bossa Ricardo Diaza, można ich spotkać tylko na wyspie Starfish. Znani członkowie gangu to Mike i Mario. Sojusznikami gangu są Kubańczycy, natomiast wrogami — Haitańczycy, Niedoszli Gangsterzy, a później także główny bohater. Po zabiciu szefa gangu, przestaje on istnieć. W jego miejsce powstaje Gang Vercettiego, do którego przechodzi większość członków. Gang Diaza może się później pojawić jedynie w rozwałkach i misjach policyjnych.
Kontrolowane terytoria Willa Diaza i okolice, północna część wyspy Starfish
Nastawienie do gracza początkowo neutralne, po misji Czekając na śmierć — wrogie
Pojazdy brak
Gang Diaza Bronie pięść+pistolet
Gang Vercettiego (VC).jpg Gang Vercettiego – gang protagonisty, ochraniający go. Powstaje po zniszczeniu gangu Diaza, większość członków przeszła z niego do gangu Vercettiego. Można ich spotkać w całym mieście. Jednymi z członków są Mike, Mario, Ken Rosenberg oraz Lance Vance (do momentu zdrady). Gang ten ma sojusz z Kubańczykami i gangiem motocyklistów. Wrogo nastawieni są Niedoszli Gangsterzy i Haitańczycy. Jako, że jest to gang gracza, po ukończeniu gry na 100% może on wynająć 3 ochroniarzy przesiadujących w salonie wilii Vercettiego.
Kontrolowane terytoria okolice wilii Vercettiego oraz każdego biznesu protagonisty po wykupieniu
Nastawienie do gracza zawsze pokojowe
Pojazdy brak
Gang Vercettiego Bronie pięść+pistolet, po misji Uważaj na swoich przyjaciół pistolet zostaje zastąpiony przez Micro SMG
Gang golfistów (VC).jpg Gang golfistów – grupy golfistów, uważane za gang, ponieważ przypominają go zachowaniem (chodzą w zwartych grupach, atakują protagonistę, gdy ten zaatakuje jako pierwszy któregoś z członków). Nieznany jest szef gangu ani członkowie. Nie mają też sojuszników i wrogów.
Kontrolowane terytoria Klub golfowy Leaf Links
Nastawienie do gracza zawsze neutralne
Pojazdy Wózek golfowy
Gang golfistów Bronie pięść+kij golfowy
Niedoszli Gangsterzy (VC).jpg Niedoszli Gangsterzy – uliczny gang mający swoich ludzi na wyspie Prawn i w Vice Point. Ma także swoją siedzibę (kryjówkę) w Downtown za Ammu-Nation. Gang miał nieznanego bossa, który został zabity przez Tommy'ego w misji Czas apokalipsy '86 za okradnięcie Ricardo Diaza. Inni członkowie nie są znani. Jedynym sojusznikiem są Haitańczycy, natomiast wrogami gangu są Kubańczycy, Gang Diaza oraz Gang motocyklistów, którego szefowi jeden z członków gangu ukradł motocykl. Zostaje on potem odzyskany przez głównego bohatera, przy tym ginie kilku ludzi gangu.
Kontrolowane terytoria wyspa Prawn, Centrum handlowe North Point i okolice
Nastawienie do gracza zawsze neutralne
Pojazdy Gangsterski Burrito
Niedoszli Gangsterzy Bronie pięść+pistolet
DBP Security (VC).jpg DBP Security – firma ochroniarska, uznawana za gang, gdyż posiada jego cechy. Możemy ich spotkać w kilku miejscach w Vice City. Nieznany jest szef, a jedynym znanym członkiem jest Dick Tanner. Ochroniarze chodzą zawsze pojedynczo, lecz czasem można ich spotkać wielu w jednym miejscu. Nie mają sojuszników, natomiast wszystkie gangi są ich wrogami. Często są także gonieni przez policjantów. Siedziba firmy znajduje się w Washington Beach.
Kontrolowane terytoria Centrum handlowe North Point i okolice, wyspa Starfish, Lotnisko Escobar i okolice oraz okolice Fortu Baxter
Nastawienie do gracz jeśli gracz zachowuje się normalnie — neutralne, jeśli otworzy ogień w pobliżu lub kogoś zaatakuje — członkowie zaczynają atakować gracza
Pojazdy Securicar, Wózek bagażowy (tylko w okolicy lotniska Escobar)
DBP Security Bronie pistolet
Meksykańscy handlarze bronią (VC).jpg Meksykańscy handlarze bronią – organizacja przestępcza, zajmująca się handlem bronią i kradzieżami pojazdów. Szefem jest Pedro Garcia, pozostali członkowie nie są znani. Ich boss rywalizuje na rynku z Philem Cassidym. W misji Spust od spluwy Phil zleca Tommy'emu zniszczenie samochodów gangu i zabranie z nich broni. Kręcą się też w okolicach centrum handlowego North Point, rozmawiając z kobietami. Czasem mogą ukraść graczowi samochód, jeśli zaparkuje w pobliżu. Nie są znani sojusznicy, ale prawdopodobnie jednym z nich są Niedoszli Gangsterzy (nie atakują się przy spotkaniu), a wrogiem jest Phil Cassidy.
Kontrolowane terytoria Centrum handlowe North Point i okolice
Nastawienie do gracza zawsze neutralne
Pojazdy Walton i Faggio (tylko podczas misji), w czasie normalnej rozgrywki — to, co ukradną
Meksykańscy
handlarze bronią
Bronie Micro SMG (tylko podczas misji), normalne — pięść

Gangi epizodyczne Edytuj

  • Forelli Family – epizodyczna mafia, występująca tylko w trzech misjach: Na początku..., W obronie własności i Uważaj na swoich przyjaciół. Na początku należy do niej Tommy Vercetti, zostaje on wysłany do Vice City, aby przeprowadzić transakcję narkotykową. Jednak później zdradza ją i zaczyna budować własne imperium. Wtedy boss mafii wysyła do miasta swoich ludzi, żeby odebrali jego pieniądze. Kiedy to się nie udaje, sam Sonny przyjeżdża do Vice City, ale zostaje zabity. W trakcie tych dwóch misji są nastawieni wrogo do gracza.
  • Załoga Corteza – załoga jachtu Corteza, ochraniająca swojego szefa. Występują w czterech misjach, z czego w trzech tylko w cut-scenkach. W misji Łapy na maskę! pomagają Tommy'emu wybić ścigających ich Francuzów. Wtedy ich bronią jest Ruger. Do gracza są nastawieni pokojowo.
  • Gang z Kostaryki – organizacja przemytnicza występujący tylko w jednej misji — Najszybsza łódź. Wtedy mamy za zadanie ukraść tytułową "najszybszą łódź" pilnowaną przez członków gangu, przez co są do nas wrogo nastawieni. Ich bronią w trakcie misji jest Ruger i Tec 9.
  • Triady – odłam chińskiej mafii, jedynie wspomniany podczas misji Długi jęzor, kiedy przesłuchujemy ich szefa, aby dowiedzieć się, gdzie zostaną dostarczone matryce. Współpracują z syndykatem fałszerskim z Florydy. Członkowie gangu nigdy nie są widoczni.
  • Syndykat fałszerski z Florydy – syndykat fałszerski, któremu miały zostać dostarczone matryce do drukowania fałszywych banknotów. Występuje w misji Kurier. Wtedy protagonista kradnie matryce gangowi i odwozi je do drukarni, przez co jest on do nas wrogo nastawiony. Pojazdem syndykatu jest Sentinel. Co ciekawe, jego wszystkimi członkami są kobiety.
  • Europejski gang - gang pochodzący z Europy. Próbowali obrabować bank w Vice City.

Przypisy

  1. Jako służby ratunkowe poruszają się Barracks OL oraz Rhino.

Więcej w Fandom

Losowa wiki