Fandom

GTA Wiki

Frank Tenpenny

6720stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

POSTAĆ
Frank Tenpenny
Frank Tenpenny (SA).jpg
Występuje w
GTA San Andreas
Płeć Mężczyzna
Zmarł w 1992 w Ganton,
Los Santos, San Andreas
Związki C.R.A.S.H., LSPD, Rodziny z Grove Street, Ballas, Los Santos Vagos, Carl Johnson, Jethro, The Truth, Poncho, oficer Carver, San Fierro Rifa
Biznes łapówkarstwo, handel narkotykami
Głos Samuel L. Jackson

Frank Tenpenny – postać występująca w Grand Theft Auto: San Andreas.

Biografia Edytuj

Frank to skorumpowany policjant LSPD, członek C.R.A.S.H. Jest antagonistą w Grand Theft Auto: San Andreas. Tenpenny od lat wywierał wpływ na gangi w Los Santos. Był zamieszany w handel narkotykami, morderstwa i każde nielegalne przedsięwzięcie w mieście. Frank często manipulował gangami, wywołując między nimi wojny. Szantażował głównych członków gangu - on, Big Smoke i Ryder wrobili Sweeta, którego CJ uwolnił tylko dzięki pomocy Mike'a Toreno.

Tenpenny razem z Eddiem Pulaskim i Jimmym Hernandezem tworzą wydział C.R.A.S.H, w którym tylko ten ostatni nie jest skorumpowany. Tenpenny znał Carla jeszcze przed śmiercią Briana. Miał też swój udział przy zabójstwie matki CJ-a. Po jego przylocie do Los Santos wrobił go w morderstwo oficera Pendelbury’ego. W zamian za przysługi nie ujawniał dowodów przeciwko niemu. W jednej misji w zamian za narkotyki daje Ryderowi i CJ-owi cynk na pociąg z bronią. Jak się później okazało, poinformował także Ballasów i Vagosów, aby wszcząć wojnę gangów i oczyścić Los Santos z gangów.

Kiedy zdrada Big Smoke’a i Rydera wyszła na jaw, wywiózł Carla do Angel Pine w hrabstwie Whetstone. Zabronił mu ruszać Smoke’a i zlecił kolejne zabójstwo. Później kazał Carlowi spłacić jego dług u The Trutha. Tenpenny wykupił 2 tony marihuany u niego, a następnie w San Fierro kazał CJ-owi wrobić pewnego prokuratora okręgowego, który miał przeciw niemu dowody wkładając do bagażnika jego auta wspomniane wcześniej 2 tony marihuany. Tenpenny prawdopodobnie jest też sprawcą nalotu policji na gospodarstwo The Trutha. Oprócz tego na jego zlecenie ginie pewien dziennikarz i jego informator, który chciał go wtopić.

Będąc w Las Venturas Tenpenny znów zaczął szantażować Carla. W tym czasie ktoś doniósł na Tenpenny'ego i Pulaskiego. Frank kazał CJ-owi dostarczyć mu pewne akta, z których jasno wynikało, że donosicielem był oficer Hernandez. Będąc na pustyni Frank ogłuszył Hernandeza łopatą za donos i kazał Pulaskiemu dopilnować, aby Carl zakopał ciało Hernandeza, który według niego był już martwy. Ten jednak w czasie kopania dołu przez CJ-a wstaje i po chwili dobija go Pulaski.

Jimmy Hernandez zdążył donieść na Tenpenny'ego, ten jednak w wyniku braku dowodów został oczyszczony z zarzutów. To właśnie z tego powodu w Los Santos wybuchły zamieszki. Kiedy CJ zabił Big Smoke'a, Tenpenny również spróbował zrobić to samo z nim. On sam zginął podczas pościgu, spadając wozem strażackim z mostu i dławiąc się dymem. Tenpenny do samego końca uważał, że to co czynił było dobre dla Los Santos oraz, że nikt tego nie rozumiał.

Frank Tenpenny (SA - art).jpg

Artwork Franka

Występowanie w misjachEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tenpenny jest jednym z trzech antagonistów, który nie ginie z rąk protagonisty. Drugim jest Miles O'Donovan, a trzecim - King Courtney.
  • Prawdopodobnie miał żonę, wspomina o niej w domu Rydera przed misją Katalizator.
  • PC World umieścił Franka na 35. miejscu najbardziej diabolicznych przeciwników w grach komputerowych.
  • Jego nazwisko kojarzy się z dziesięcioma pensami (ten-penny).
  • Mimo tego że Tenpenny jest głównym antagonistą, to w całej grze nigdy nie widzimy jego postaci poza cut-scenkami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki