FANDOM

Francis „Frankie” McReary – postać występująca w Grand Theft Auto IV, zastępca komisarza policji, którego Niko poznaje w mieszkaniu Manny'ego podczas misji Street Sweeper. Drugi raz spotykamy go w misji Call and Collect (wtedy Francis jest zaznaczony na mapie jako ? (IV - HUD)). Francis jest niespokojny ponieważ prasa wie o jego korupcji, lecz myśli że wszystko ujdzie mu płazem bo jest „Dobrym Gliną”. Gdy do Liberty City przyjeżdża jego brat - Derrick, daje Niko zadanie aby go zabił (w misji Blood Brothers wybieramy kogo zabić). Francisa ostatni raz widzimy na pogrzebie Derrick'a (jeśli gracz zabił Derrick'a a nie Francisa). Francis liczy, że komisarz przejdzie na emeryturę, a on przejmie jego stanowisko, jednak podczas akcji gry się to nie dzieje (tym bardziej, jeśli zabijemy Francisa).

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Francis McReary (IV) (2)

Zdjęcie Francisa ze strony internetowej LCPD

  • Jeśli w misji Blood Brothers oszczędzimy go, to w ramach przysługi, gdy będziemy mieli dowolny poziom poszukiwań, możemy zadzwonić do niego i zostanie on wyzerowany. Czas między rozmowami jest jednak nieokreślony i często możemy usłyszeć automatyczną sekretarkę.
  • Podczas niektórych misji gracz nie może korzystać z jego pomocy w celu wyzerowania poziomu poszukiwań.
  • W wersji beta miał on blond włosy.
  • Misje Street Sweeper i Undertaker są jedynymi misjami w grze, w których Francis występuje, nie będąc pracodawcą.
  • Jest jedyną postacią, po której zabiciu (jeśli mamy kontakt do tej osoby) jego poczta głosowa oznajmia, że taki numer już nie istnieje. W przypadku innych osób pozostanie ich poczta głosowa, a później kontakt jest usunięty z listy.
  • Nawet jeśli gracz go zabije, to kontakt Francisa zostanie w komórce Niko do momentu zaliczenia ostatniej misji.
  • Misja Blood Brothers jest jedyną, w której Francis występuje poza przerywnikami.