Wikia

GTA Wiki

Francis International Airport

Dyskusja0
5079stron na
tej wiki
Francis International Airport (IV)
Terminal lotniska FIA

Francis International Airport (FIA) – lotnisko Liberty City, występujące w Grand Theft Auto IV wraz z dodatkami oraz w Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Znajduje się we wschodniej części Dukes.

Od stron północnej, południowej i wschodniej lotnisko jest oblewane przez wodę; od zachodu graniczy z dzielnicami Willis, Meadows Park oraz Beechwood City. Jest to największa dzielnica w mieście.

Terminal lotniska, wraz z otaczającymi go samolotami linii lotniczych FlyUS, wzorowany jest na terminalu 5 lotniska im. J.F. Kennedy'ego w Nowym Jorku. Płyta lotniska, a zwłaszcza ułożenie pasów startowych przypominają lotnisko LaGuardia, także w Nowym Jorku.

Lotnisko jest obsługiwane przez linię lotniczą FlyUS. Na płycie lotniska można zauważyć kilka samolotów, wzorowanych na Boeingu 747, a także kilkanaście mniejszych Shamalopodobnych samolotów. Na lotnisku znajduje się także kilka lądowisk dla helikopterów (na jednym z nich, po zabiciu 200 gołębi, pojawi się Annihilator).

Po wjeździe na płytę lotniska, gracz automatycznie otrzymuje czwarty stopień poszukiwań (nawet, gdy posiada już stopień wyższy).

Misjami, rozgrywającymi się w tym miejscu są Politics oraz części misji Bang Bang i Departure Time, wszystkie polegają na zniszczeniu samolotów lub helikopterów. W trybie multiplayer, rozgrywa się tutaj tryb Hangman's NOOSE.

W GTA: Chinatown Wars, lotnisko nie przeszło większych zmian — z pasów startowych startują i na nie lądują duże i małe samoloty. Gracz po wjeździe na płytę lotniska nie otrzymuje już stopnia poszukiwań.

W bliskim sąsiedztwie lotniska można znaleźć posterunek policji (przy Broker-Dukes Expressway), na południe od terminala lotniczego — remizę strażacką. Na lotnisko można dostać się trasami Broker-Dukes Expressway i Algonquin-Dukes Expressway, a także poprzez metro — zatrzymuje się ono na pobliskiej stacji kolejowej Francis International, położonej na linii Broker.

Więcej od Wikii

Losowa wiki