Wikia

GTA Wiki

Esperanto

Dyskusja0
5429stron na
tej wiki
POJAZD
Esperanto
Esperanto (VC)
Występuje w
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
Typ dwudrzwiowe coupé (era GTA III),
zwykły, czterodrzwiowy (era GTA IV)
Producent Albany
Przypomina Cadillac Eldorado (era GTA III),
Lincoln Continental Mark VII (era GTA IV)
Tuning TransFender
Wartość pojazdu $1 024 (A)
Zobacz Roman's Taxi

Esperanto – dwudrzwiowe coupé (w GTA IV czterodrzwiowy sedan) występujący w całym uniwersum 3D, a także w Grand Theft Auto IV. Jest jednym z najpopularniejszych pojazdów w serii GTA. Pierwotnie miało posiadać zawieszenie hydrauliczne i nazywać się Esparanto.

Opis Edytuj

Uniwersum 3D Edytuj

Esperanto w uniwersum 3D jest wzorowane na Cadillacu Eldorado (1975-77). Jego wygląd nieznacznie się zmieniał.

W GTA III (i GTA Liberty City Stories), Esperanto jest lekko zaokrąglonym pojazdem, z niewielką ilością szczegółów. W GTA: Vice City (Stories), Esperanto jest bardziej kanciaste i szczegółowe. W GTA: San Andreas, Esperanto wygląda tak jak w Vice City (z drobnymi zmianami).

Przyspieszenie i prędkość maksymalna Esperanto są zadowalające. Wadą tego pojazdu jest masa - przekłada się na słabe hamowanie i wypadanie z drogi podczas ostrych zakrętów. Masa, tak jak w innych pojazdach, łączy się z wytrzymałością - Esperanto może spychać z drogi mniejsze pojazdy, nie narażając się na większe uszkodzenia.

W wersji beta GTA III, wóz ten (pod nazwą Esparanto) miał zawieszenie hydrauliczne.

Uniwersum HD Edytuj

W GTA IV, Esperanto jest produkowane przez firmę Albany. Bardzo różni się od innych wersji tego pojazdu, zostało ukazane jako czterodrzwiowy sedan. Jest wzorowane na Lincolnie Continental Mark VII.

Jest napędzane przez silnik V6. Jego przyspieszenie jest średnie, lecz prędkość maksymalna zadowalająca. Hamowanie jest o wiele lepsze niż w uniwersum 3D. Esperanto jest niezbyt wytrzymałe - po kilkunastu uderzeniach silnik odmawia posłuszeństwa.

W GTA V Esperanto (wyglądające tak samo, jak w GTA IV) są używane jako pojazdy policyjne w Ludendorff w North Yankton podczas misji Prolog. Nie można do niego wejść. Poza tą misją, nie występują więcej w grze.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Vice city Stories

Grand Theft Auto IV

Ciekawostki Edytuj

  • W GTA III za przednim zderzakiem Esperanto znajduje się kilka dodatkowych lamp, które nie pełnią żadnej funkcji.

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki