Fandom

GTA Wiki

Drive-by

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Drive-By (III).jpg

Claude ostrzeliwujący członków Yakuzy techniką Drive-by

Drive-by – metoda ostrzału, pojawiająca się w każdej grze serii od Grand Theft Auto III, polegająca na strzelaniu z pojazdu.

Grand Theft Auto IIIEdytuj

W GTA III aby móc wykonać drive-by należy zaopatrzyć się w Micro Uzi, po wejściu do pojazdu spojrzeć w bok i nacisnąć przycisk lub klawisz odpowiedzialny za strzał. Taka technika przetrwała przez całą serię, została jednak rozszerzona.

Grand Theft Auto: Vice CityEdytuj

W Vice City możliwość wykorzystania tej techniki została rozszerzona dzięki pojawieniu się większej ilości pistoletów maszynowych oraz motorów. W tej części serii możliwy jest ostrzał bez konieczności obracania się w bok (jednak tylko na jednośladach), co zwiększa opłacalność takiej techniki, gdyż nie trzeba się obawiać o uderzenie w jakąś przeszkodę. Także umożliwia ostrzał do wrogów znajdujących się przed graczem.

W niektórych misjach (np. Czas apokalipsy '86 lub Popyt i podaż) protagonista wykonuje ostrzał drive-by przy użyciu karabinów szturmowych, jednak nie jest to możliwie podczas wolnej rozgrywki.

Grand Theft Auto: San AndreasEdytuj

W San Andreas doszło do kolejnego rozszerzenia techniki - teraz każdy z pasażerów pojazdu może dokonać ostrzału tą techniką, nie tylko przy użyciu pistoletów maszynowych, ale także zwykłych. Mimo że w niektórych misjach Vice City można było to spotkać, w San Andreas nabrało to większego znaczenia. Celność takiego ataku najczęściej jest zależna od bliskości celu.
Drive-by (SA).jpg

Drive-by w GTA: San Andreas

W ten sposób została zabita m.in. Beverly Johnson, matka CJ-a, w The Introduction.

Grand Theft Auto IVEdytuj

Nowością w stosowaniu techniki jest możliwość rzucenia granatem lub koktajlem Mołotowa z samochodu. Poza tym zmieniono system ostrzału w pojazdach, od tego czasu metodę „prawo-lewo” zastąpiono w pełni zależnym od celności gracza systemem celowania przy użyciu drążków analogowych, lub myszki. Reszta pozostała bez zmian.

Drive-by (TLAD).jpg

Drive-by w GTA IV TLaD

Grand Theft Auto VEdytuj

W tej części gry drive-by jest bardzo podobny do poprzedniej części, lecz liczba broni, za pomocą których można go wykonywać jest większa.

Drive-by (V).jpg

Drive-by w GTA Online

Więcej w Fandom

Losowa wiki