Fandom

GTA Wiki

Czas

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Czas (SA).jpg

Zegar w HUD-zie - jeden z podstawowych wskaźników czasu w większości gier z serii, w tym przypadku GTA: SA

Czas – jeden z głównych czynników w serii Grand Theft Auto.

W uniwersum 3D czas biegnie w tempie jednej sekundy, czyli 1 minuta to w rzeczywistym świecie 1 sekunda, a więc 1\ doba\ =\ 24\ minuty. W Grand Theft Auto IV nastąpiła mała zmiana, ponieważ czas biegnie w tempie dwóch sekund (zostaje spowolniony 2 razy), czyli 1 minuta to w rzeczywistym świecie 2 sekundy, a więc 1\ doba\ =\ 48\ minut. Od Grand Theft Auto: San Andreas zostały wprowadzone dni tygodnia. Gry w których nie ma podziału na czas, to Grand Theft Auto I z dodatkami oraz Grand Theft Auto 2. W tej drugiej jest ustawienie, które umożliwia wybór, czy rozgrywka ma się dziać w nocy, czy w dzień (domyślnie w nocy).

Czas ma duży wpływ na atmosferę, na przyrodę, oraz pozycję słońca na niebie w Grand Theft Auto. Wypełnianie misji można uznać za łatwiejsze w ciągu dnia, gdyż wtedy jest większa widoczność, ale niektóre misje mogą być podjęte tylko o ustalonych porach dnia.

Wraz z biegiem czasu, w świecie gry, występują pewne zmiany w środowisku. Zmiany te najbardziej widoczne są w Grand Theft Auto IV, takie jak na przykład, większy ruch na ulicach w "godzinach szczytu". Wraz z biegiem czasu, na ulicach pojawiają się inne typy ludzi. W nocy na ulicach rzadko chodzą tacy ludzie jak przedsiębiorcy, klienci oraz turyści, natomiast zwiększa się ilość ludzi bezdomnych, prostytutek oraz członków gangu.

Podstawowym wskaźnikiem czasu w GTA, jest zegar na HUD-zie, który występuję we wszystkich grach uniwersum 3D. Od GTA IV nie można ujrzeć zegaru w HUD-zie, natomiast można np. we własnym telefonie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki