Wikia

GTA Wiki

Claude Speed

6610stron na
tej wiki
Dyskusja0
POSTAĆ
Claude Speed
Claude Speed (GTA2).jpg
Występuje w
GTA 2
Aka Gecko, Jumbo, Kosai, Rooster, THC-303, Grasshopper, Comrade
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1986[1]
Dom Anywhere City
Narodowość Amerykanin
Głos brak

Disambig.svg Ten artykuł opisuje protagonistę (głównego bohatera) GTA 2. Może chodziło Ci o Claude'a, protagonistę GTA III?

Claude Speedgłówny bohater gry Grand Theft Auto 2. W filmie wprowadzającym do gry jego postać grana jest przez Scotta Maslena.

Claude Speed jest typem socjopaty i psychopaty, człowieka nieliczącego się z nikim i z niczym, popełniającego najbrutalniejsze zbrodnie bez żadnych wahań, skrupułów, wyrzutów sumienia, dla którego jedyną wartością jest posiadany respekt. Swoją karierę rozpoczął jako drobny złoczyńca, podejmuje się pracy we wszystkich gangach miasta jednocześnie, ostatecznie eliminując swoich pracodawców, którzy dowiadują się o jego działalności na kilka frontów. Przez swoje działania staje się naczelną postacią przestępczego światka Anywhere City.

Imiona w grze Edytuj

W GTA 2 każdy z dziewięciu bossów Claude'a nazywa go inaczej:

Ciekawostki Edytuj

  • Niektórzy spekulują, że Claude Speed jest także protagonistą Grand Theft Auto III, są to jednak informacje nieprawdziwe.
  • Claude jest prawdopodobnie bardzo podobny do Elvisa Presleya. Gdy wejdzie w pojawiającą się na ulicach grupę sobowtórów tego piosenkarza, ci mówią „Hey man, it's the King!” (pol. „Hej stary, to Król!”) lub „I told you he was alive!” (pol. „Mówiłem ci, że on żyje!”).
  • Pod koniec GTA 2: Movie Claude zostaje trzykrotnie postrzelony przez członka Zaibatsu, jednak najprawdopodobniej jest to niekanoniczne wydarzenie w stosunku do gry.
  • Gdy Claude ginie, widać, że nosi rękę na temblaku.
  • Claude jest palaczem i narkomanem. Wynika to zarówno z gry, jak i z filmu.
  • Claude nie dba zbytnio o kulturę osobistą. Można to wywnioskować po wciśnięciu klawisza Tab lub S (odgłosy bekania i puszczania gazów).
  • Jest on jedyną postacią w Grand Theft Auto 2, która ma artwork.
  • Na swoim artworku przypomina on trochę Niko Bellica – protagonistę Grand Theft Auto IV.
  • Pod względem osobowości Claude jest podobny do Trevora Philipsa. Obaj są psychopatami, którym zależy na zdobyciu sławy w świecie przestępczym. Obaj również nie dbają o kulturę osobistą. Jednak podstawową różnicą między nimi jest fakt, że Trevor jest lojalny wobec swoich przyjaciół, podczas gdy Claude nie jest wobec nikogo lojalny i jest gotów wystawić, zdradzić lub poświęcić wszystko i wszystkich, by osiągnąć swoje cele.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Informacja odczytana z obrazu. Jeśli widzisz tam coś innego, popraw informację.

Więcej od Wikii

Losowa wiki