Wikia

GTA Wiki

Claude

Dyskusja6
5407stron na
tej wiki
POSTAĆ
Claude
Claude (III)
Występuje w
GTA III
GTA San Andreas
Płeć Mężczyzna
Dom kryjówki w Liberty City
Związki Rodzina Leone, Triada, Kartel Kolumbijski, Forelli Family, Yakuza, Yardies, Southside Hoods, Diablos, Catalina, 8-Ball, Donald Love, Marty Chonks, Ray Machowski ...
Biznes zabójstwa na zlecenie
Głos Claude prawdopodobnie jest niemy

Disambig Ten artykuł opisuje protagonistę (głównego bohatera) GTA III. Może chodziło ci o Claude'a Speeda, protagonistę GTA 2?

Claude – główny bohater Grand Theft Auto III, chłopak Cataliny (1992-2001), członek Kartelu Kolumbijskiego (do 2001). Claude występuje także epizodycznie w Grand Theft Auto: San Andreas. Prawdopodobnie jest niemy - w czasie akcji tych dwóch gier nie wypowiada ani jednego słowa, jedynie krzyczy z bólu.[1]

Historia Edytuj

Po raz pierwszy Claude'a widzimy w roku 1992 w czasie nielegalnych wyścigów w Red County. Ściga się z głównym bohaterem Grand Theft Auto: San Andreas - Carlem Johnsonem, swoją przyszłą dziewczyną - Cataliną, oraz z Wu Zi Mu. Po przegranym wyścigu oddaje CJ-owi garaż w San Fierro, a następnie wyjeżdża wraz z Cataliną do Liberty City.

Następnie widzimy Claude'a 9 lat później - w roku 2001. W czasie skoku na bank, Catalina zdradza go, strzelając mu w obojczyk. Zostaje zatrzymany i osądzony - dostaje wyrok 10 lat więzienia[2]. Następnie jest eskortowany do więzienia. Jednak gdy sytuacja wydaje się beznadziejna, na moście Callahan konwój policyjny zostaje zaatakowany przez Kolumbijczyków. Ku jego zdziwieniu puszczają go wolnego. Gdy most ten zostaje wysadzony przez Kartel, Claude'owi pozostaje tylko jedna droga ucieczki - Portland. 8-Ball informuje go o miejscu, w którym mogą się ukryć na jakiś czas - mowa o kryjówce na pograniczu Dzielnicy Czerwonych Świateł i Wzgórz Hepburn. Później zaznajamia go z Luigim Goterellim, który z kolei przedstawia mu ważniejszych ludzi z mafii Rodziny Leone. Po zdradzie mafii, Claude zaczyna współpracę z Yakuzą. Dowiaduje się od Marii, iż don Salvatore Leone sprzedał go Kartelowi. Claude w ramach zemsty morduje go na zlecenie Asuki Kasen. W późniejszej fazie gry Claude na zlecenie Donalda Love'a wywołuje wojnę między Kartelem, a Yakuzą, zabijając Kenjiego Kasena, a potem znajduje przykrywkę Kartelu - Panlantic Construction Company. Asuka Kasen pomaga "wydobyć" od Miguela informacje o Catalinie. Ten jednak nie jest zbyt "rozmowny", aczkolwiek trochę pomaga Yakuzie w dojściu do prawdy. Jednak on i Asuka zostają zabici, a Maria Latore porwana - sprawcą całego zamieszania jest Catalina. Claude przynosi okup swojej byłej dziewczynie, a następnie - zabija ją.

W międzyczasie Claude wykonuje też kilka zadań dla Marty'ego Chonksa, gangu Diablos, Yardies, Southside Hoods oraz Raya Machowskiego.

Można go wybrać jako ojca w Grand Theft Auto Online.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto III

  • Claude jest protagonistą tej gry, więc występuje w każdej misji.

Ciekawostki Edytuj

  • W Grand Theft Auto: Vice City, w hotelu Ocean View możemy znaleźć plakat w formie komiksu, ukazujący Claude'a strzelającego z broni palnej. Sama postać Claude'a pochodzi z jednego z przedpremierowych screenów: link.
  • W Grand Theft Auto IV, gdy zabijemy Playboya, możemy ubrać się jak Claude w GTA III.
  • Pewien dowód na to, że protagonista GTA III nazywa się Claude, można znaleźć w pliku american.gxt gry. Jedna z jego linijek, DEFNAM, zawiera informację: Claude----------------------. Innym dowodem na to jest jedna z "rozmów telefonicznych" CJ-a z Cataliną w GTA: San Andreas, lub w tej samej grze - nazwy plików z modelem i teksturą Claude'a (claude.dff i claude.txd). Jest tak również nazywany w Grand Theft Auto Online.
  • W oficjalnej grze opublikowanej przez Rockstar Games What GTA character are you dostępnej niegdyś na Facebooku Claude został nazwany Claude Speed.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Na 10-lecie wydania tej gry fani spytali Rockstara, czemu Claude nie mówi, odpowiedź brzmiała: "To teraz może wydawać się oczywiste że wszyscy ludzie powinni mówić w grach ale w roku 2001 nie był to priorytet, na pewno nie w grze z otwartym światem. Robiliśmy wtedy dużo projektów i zdecydowaliśmy że NPC powinni rozmawiać a my musieliśmy dojść do tego co zrobić żeby potrafiły rozmawiać. (wykorzystaliśmy cutscenki z motion capture, coś co nigdy wcześniej nie zostało zrobione, przynajmniej nie na taką skalę. Zdecydowaliśmy więc, że bohater nie będzie mówił. Częściowo dlatego, żeby ludzie szybko rozpoznawali go, lecz głównie dlatego że mieliśmy tak wiele innych problemów do rozwiązania i to nie wydawało się poważnym problemem. Zaczęliśmy dyskutować o dodaniu głosu głównemu bohaterowi podczas pracy nad Vice City, ale to było dużo pracy. Podczas gdy struktura GTA3 mogła wydawać się oczywista lub naturalna teraz, a korzystanie z cutscenek stworzonych w silniku gry wyglądają jakby to była łatwizna, to niestety rzeczywistość była inna. W 2001 roku robiliśmy to po raz pierwszy. Musieliśmy się wszystkiego nauczyć. No i w San Andreas, CJ nazywa Claude'a niemową ponieważ nic nie mówił a dla CJ'a było to niepokojące."
  2. Okładka gazety Liberty Tree widziana w czasie cut-scenki wprowadzającej (pomiędzy postrzeleniem w czasie napadu na bank, a scenką, w czasie której Claude jest eskortowany). Podtytuł artykułu "Ten years for love!".

Więcej od Wikii

Losowa wiki