FANDOM

Cabbie – taksówka występująca w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories i Grand Theft Auto: Chinatown Wars. We wszystkich grach występuje tylko i wyłącznie w kolorze żółtym – jedynie w GTA San Andreas w warsztacie tuningowym TransFender można uzyskać ten pojazd w kolorze innym niż żółtym, ale po wjechaniu do Pay 'n' Spray z powrotem będzie żółty. We wszystkich grach może zostać użyta w misji taksówkarskiej.

Cabbie jest wzorowane na taksówce Checker Marathon (1956-82); najprawdopodobniej jest wzorowane na modelach Checkera z lat 80. W każdej z gier, w której występuje, różni się od innych drobnymi szczegółami:

Cabbie jest wolniejsze i cięższe od „zwykłej” taksówki. Kiepsko się ją prowadzi; łatwo wywraca się na bok, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Parametry czynią ją niekonkurencyjną wobec taksówki, jeśli chodzi o misję taksówkarską.

Występowanie Edytuj

W większości gier, Cabbie można znaleźć tylko na ulicach, w niektórych grach jest jednak zaparkowana w niektórych miejscach.

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli w GTA: San Andreas podjedziemy do wrogiego gangu z włączonym trybem misji taksówkarskiej i zaczniemy trąbić, takowy gang się zdenerwuje, podbiegnie do nas i zacznie demolować samochód. Tak samo stanie się w przypadku „zwykłej” taksówki. Można też w warsztacie TransFender zmienić kolor pojazdu na inny niż żółty – jednak po wjechaniu do Pay 'n' Spray kolor Cabbie znowu będzie żółty.
  • Kradzież Cabbie jest nagradzana kwotą $25 (GTA III) lub $12 (GTA VC i GTA SA).

Galeria Edytuj