FANDOM

Gwiazda (1)

Buzzard – mały helikopter bojowy, występujący w dodatku do Grand Theft Auto IVThe Ballad of Gay Tony i Grand Theft Auto V. Ma słabe sterowanie, kapitalne przyśpieszenie na swoją klasę i średnią prędkość. Posiada jak większość helikopterów bojowych dwa działka przypominające miniguna oraz rakiety kierowane i niekierowane.

The Ballad of Gay Tony Edytuj

Podobnie jak Annihilator, Buzzard został wyposażony w działka obrotowe – na dodatek posiada także rakiety, w czym jest podobny do amerykańskich śmigłowców – AH-6 Little Bird.

Buzzard mieści dwie osoby, ogólnie jego siła rażenia jest większa niż Annihilatora – w przeciwieństwie do niego (jedno działko) Buzzard posiada dwa działka i dwie wyrzutnie rakiet. Podczas gry, Luis Lopez kradnie dla Yusufa Amira jego prototyp mieszczący się na jachcie. Później, Buzzard z czerni został przemalowany na złoto – różnicę tą można zauważyć podczas misji Not So Fast, gdzie Luis pożycza Buzzarda do swoich celów.

Grand Theft Auto V Edytuj

Między rokiem 2008 a 2013, rozpoczęto produkcję masową Buzzarda. Licencja na produkcję śmigłowca została przyznana dla Nagasaki. W grze występują dwa warianty Buzzarda: szturmowy i cywilny. Obie wersje mogą pomieścić cztery osoby.

Wariant szturmowy Edytuj

Uzbrojony Buzzard jest podobny do tego z TBoGT. Ma taki sam model i statystyki. W grze nazywa się Szturmowy Buzzard. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji, posiada rakiety, które mogą namierzać różne cele. Używanie działek i rakiet jednocześnie nie jest już możliwe (gracz przełącza się między wykorzystywaną bronią). Ze względu na ekranowy celownik, uzbrojenie jest o wiele celniejsze.

Wariant cywilny Edytuj

Ten Buzzard jest wariantem cywilno-obserwacyjnym. Przypomina OH-6 Cayuse. Od wariantu szturmowego różni się tylko brakiem jakiegokolwiek uzbrojenia.

Występowanie Edytuj

The Ballad of Gay Tony

  • Po ukończeniu Departure Time, złota wersja Buzzarda pojawia się na lądowisku niedaleko klubu golfowego (zastępuje Swifta).
  • Stoi na dachu posterunku policji w East Holland w Algonquin. W podstawowej wersji gry, stał tu Annihilator.
  • Po ukończeniu fabuły głównej, stoi na lądowisku w zachodnim Alderney, niedaleko West River.
  • Może zostać uzyskany poprzez wpisanie kodu 359-555-2899.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto Online

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Przed wyjawieniem nazwy Buzzarda, przez strony fanowskie został on nazwany Sparrow.
  • Choć Buzzard jest mocnym helikopterem, jego pilot i pasażer są bardzo wystawieni na ogień z ziemi, ze względu na budowę helikoptera.
  • W The Ballad of Gay Tony, Buzzard może wznieść się trochę wyżej niż inne helikoptery w grze.
  • Nazwa „Buzzard” może być odniesieniem do „Buzzard 1”, jednego z Policyjnych Mavericków użytych w misji Jednoczenie Rodzin w GTA: San Andreas.
  • W TBoGT, podczas rozgrywki w single-playerze, policjanci w radiu policyjnym będą nazywać Buzzarda jako „czarny/złoty helikopter” (black/gold helicopter). Dzieje się tak, gdyż opisywany Buzzard jest jedyny w swoim rodzaju.
  • Słowo buzzard oznacza po angielsku myszołów - gatunek ptaka drapieżnego zamieszkującego Eurazję i zimujące w centralnej i południowo-wschodniej Afryce.