Bronie w GTA 2

Spis ogólny Bronie
w
Grand Theft Auto 2
Spis alfabetyczny

W Grand Theft Auto 2, gracz ma do dyspozycji ogółem 19 typów broni: jedenaście, które można nosić przy sobie, cztery, które można zamontować w pojeździe oraz cztery, które są zamontowane w niektórych pojazdach lub podczas kilku misji.

Bronie można zdobywać podobnie jak w GTA I: podnosząc je z ulicy (nie trzeba już rozbijać skrzyń); wprowadzono też kilka nowych sposobów na ich zdobywanie - zabieranie broni pozostałej po uzbrojonych przeciwnikach lub uzyskiwanie jej po zgnieceniu w zgniatarce samochodowej odpowiedniego typu pojazdu. Podobnie jak w grach wcześniejszych, każda broń palna ma magazynek o pojemności 99 pocisków. Łącznie w grze występuje 11 rodzajów broni:

Lista broni Edytuj

Bronie dla pieszego gracza Edytuj

Nazwa Ikonka z HUD-a Opis
Fist brak Pięść przydaje się tylko do chwilowego powalenia przeciwnika, nie da się nią nikogo zabić.
Pistol (slot 1)
Pistol (GTA2 - HUD).png
Broń palna, strzela małą ilością pocisków, jest bronią bardzo słabą. Jedna z najczęściej występujących broni w grze.
Dual Pistol (slot 2)
Dual Pistol (GTA2 - HUD).png
Dwa pistolety, pozwalają na wystrzelenie naraz dwóch pocisków. Broń nadal bardzo słaba.
S-Uzi Machine Gun (slot 3)
S-Uzi Machine Gun (GTA2 - HUD).png
Broń palna. Ma bardzo wysoką szybkostrzelność, lecz jej obrażenia są niskie (połowa obrażeń zadawanych przez pociski z pistoletu).
Silenced S-Uzi Machine Gun (slot 4)
Silenced S-Uzi Machine Gun (GTA2 - HUD).png
Karabin maszynowy z zamontowanym tłumikiem, pozwalającym na nieprzyciąganie uwagi policji, przechodniów i gangsterów. Szybkostrzelność i moc broni taka sama, jak w przypadku zwykłego karabinu maszynowego.
Shotgun (slot 5)
Shotgun (GTA2 - HUD).png
Strzelba, najbardziej przydatna na bliskie dystanse - podczas strzelania do dalszych celów celność spada do minimum.
Flamethrower (slot 6)
Flamethrower (GTA2 - HUD).png
W tej grze, miotacz ognia jest słabszy w stosunku do pojazdów, lecz nadal bardzo skuteczny na wrogów poruszających się pieszo.
ElectroGun (slot 7)
ElectroGun (GTA2 - HUD).png
Broń efektowna, lecz niezbyt mocna - pieszych należy razić prądem przez dwie sekundy, pojazdy o wiele dłużej.
Rocket Launcher (slot 8)
Rocket Launcher (GTA2 - HUD).png
Wyrzutnia rakiet jest bardzo mocna: niszczy ona większość pojazdów jednym pociskiem, przechodniów może nawet wyrzucać w powietrze.
Molotov Cocktails (slot 9)
Molotov Cocktails (GTA2 - HUD).png
Broń rzucana, wybucha przy kontakcie z celem. Przydatna do niszczenia pojazdów opancerzonych oraz różnych generatorów, na jakie gracz napotyka w trakcie misji.
Grenades (slot 10)
Grenades (GTA2 - HUD).png
Broń rzucana, wybucha po chwili od rzucenia. Eksplozja granatu jest porównywalna z wybuchem rakiety z wyrzutni rakiet.

Bronie montowane w pojazdach Edytuj

Nazwa Ikonka z HUD-a Opis
Vehicle Mines
Vehicle Mines (GTA2 - HUD).png
Mina samochodowa. Przydaje się podczas ucieczek przed policją, gdyż tylko jedna wystarczy do zniszczenia pojazdu.
Vehicle Oil Slick
Vehicle Oil Slick (GTA2 - HUD).png
Podobnie jak mina samochodowa, olej przydaje się do ucieczek przed policją. Pojazd, który w niego wjedzie, na chwilę traci kontrolę, najczęściej zjeżdża z drogi.
Vehicle Bomb
Vehicle Bomb (GTA2 - HUD).png
Samochód w nią zaopatrzony, wybucha po chwili od aktywowania bomby, niszcząc pojazdy w swoim zasięgu (jest to jedyny rodzaj eksplozji, mogący zniszczyć czołg).
Vehicle Machine Guns
Vehicle Machine Guns (GTA2 - HUD).png
Są to dwa karabiny maszynowe, zamontowane na przednim zderzaku samochodu. Moc i szybkostrzelność jest identyczna z karabinem maszynowym.

Bronie dostępne w pojazdach specjalnych Edytuj

Nazwa Ikonka z HUD-a Opis
Jeep Gun
Jeep Gun (GTA2 - HUD).png
Karabiny maszynowe tego typu spotyka się tylko na Armed Land Roamerach. Moc i szybkostrzelność karabinu jest identyczna ze zwykłym karabinem maszynowym.
Water Cannon
Water Cannon (GTA2 - HUD).png
Armatki wodne spotyka się na wozach strażackich. Można nimi przewracać przechodniów, w końcu ich zabijając.
Tank Gun
Tank Gun (GTA2 - HUD).png
Wyrzutnie rakiet tego typu spotyka się tylko w czołgach. Działanie jest identyczne z działaniem zwykłej wyrzutni rakiet.
Vehicle Flamethrower
Vehicle Flamethrower (GTA2 - HUD).png
Samochodowy miotacz ognia można spotkać tylko w jednej misji - Fire Truck Fun!, gdzie za pomocą takiego miotacza ognia mamy za zadanie zabijać gangsterów.

Bronie w wersji beta Edytuj

W wersji beta GTA2, występowały jeszcze dwa rodzaje broni.

Nazwa Ikonka z HUD-a Opis
Instant Vehicle Bomb
Instant Vehicle Bomb (GTA2 - HUD).png
Od zwykłej bomby samochodowej różni się tylko tym, że wciśnięcie odpowiedniego przycisku automatycznie wysadza bombę.
ElectroBaton
ElectroBaton (GTA2 - HUD).png
Broń biała. Miała być używana przez policję do spowalniania gracza - użycie pałki elektrycznej na chwilę wyłącza możliwość biegu gracza lub przechodnia/gangstera.