Fandom

GTA Wiki

Bohan

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bohan (IV).jpg

Widok od południowego-wschodu (na pierwszym planie osiedle South Bohan)

Bohan – dzielnica Liberty City położona na wyspie o tej samej nazwie, w północno-wschodniej części miasta. Jest odpowiednikiem nowojorskiego Bronxu. Bohan jest najmniejszą dzielnicą pod względem powierzchni jak i liczby osiedli: znajduje się tu tylko 7 z 65.

Bohan (mapa).png

Mapa Bohan

Charakterystyka Edytuj

Sing Sing Avenue (IV - 2).jpg

Sing Sing Avenue

Bohan jest biedną dzielnicą, w której działają gangi Spanish Lords, Albanian Mob (tylko w Little Bay), a także należąca do Rady rodzina Lupisella (jej członkowie nie pojawiają się na ulicach). Większość mieszkańców stanowią przedstawiciele niższej klasy średniej, lecz występuje tu też wielu bezdomnych, którzy reprezentują klasę niższą. W budownictwie przeważają bloki mieszkalne, a także tereny przemysłowe. Najbogatszymi osiedlami są Fortside, Boulevard i Northern Gardens, przez które przechodzą linie metra KE i CB (w Fortside znajduje się stacja San Quentin Avenue). W Northern Gardens nie ma rozwiniętego przemysłu, zabudowania stanowią głównie bloki mieszkalne. Przez to osiedle przebiega droga Northern Expressway, która jest ważnym szlakiem komunikacyjnym w dzielnicy. Przy Leavenworth Avenue znajduje się komisariat policji oraz szpital, przy Caterpillar Street remiza strażacka, a przy Coxsack Avenue klub ze striptizem The Triangle Club. Tereny typowo przemysłowe to Industrial i Chase Point. Nocami na ulicach pojawiają się prostytutki. Jest ich o wiele więcej niż w innych dzielnicach. Mimo wysokiej przestępczości policja nie stara się jej zwalczać.

Osiedla Edytuj

W Bohan znajduje się 7 osiedli. W nawiasach podano, na których osiedlach Bronxu były wzorowane.

Osoby związane z Bohan Edytuj

Mallorie Bardas (IV).jpg

Mallorie Bardas

Manny Escuela (IV).jpg

Manny Escuela

Elizabeta Torres (IV).jpg

Elizabeta Torres

Playboy X (IV).jpg

Playboy X

Biznesy Edytuj

Burger Shot (IV - Fortside).jpg

Burger Shot w Fortside

Transport Edytuj

Bohan jest dzielnicą leżącą na wyspie, co wymusiło budowę mostów łączących ją z pozostałą częścią miasta. East Borough Bridge prowadzi z South Bohan na wyspę Charge Island (przynależącą do dzielnicy Dukes), która jest ważnym węzłem komunikacyjnym. Przejazd mostem East Borough Bridge jest bezpłatny. Dukes Bay Bridge łączy Industrial i Dukes, lecz należy uiścić opłatę 5$ przy bramkach płatniczych umiejscowionych w południowej części mostu. Algonquin i Boulevard połączone są ze sobą poprzez Northwood Heights Bridge, za przejazd którym nie są pobierane opłaty.

Transport drogowy Edytuj

Ważną rolę w transporcie drogowym odgrywają autostrady Grand Boulevard i Northern Expressway, które tworzą część obwodnicy Bohan. Najczęstszymi pojazdami są samochody klasy niższej i średniej jak Cavalcade, Chavos, Dukes, Fortune, Marbelle oraz pojazdy przemysłowe i transportowe takie jak Biff i Moonbeam. Rzadziej występują samochody wyższej klasy średniej i klasy wyższej takie jak Bucanneer, Rancher czy Washington. Gang Spanish Lords używa nieco zmienionych wersji Cavalcade, Dukes i Primo, natomiast albańska mafia korzysta z innych wersji Futo i Hakumai.

Metro Edytuj

Mimo że transport drogowy jest główną metodą komunikacji to ważną rolę w dzielnicy odgrywa metro. Przy San Quentin Avenue znajduje się stacja, która jest wygodna zarówno dla mieszkańców Fortside jak i Boulevard. Niedaleko niej mieści się komisariat policji co zwiększa bezpieczeństwo, gdyż są to tereny, na których aktywny jest gang Spanish Lords. Przy Windmill Street zlokalizowana jest druga stacja metra w Bohan. Przeznaczona jest głównie dla mieszkańców Chase Point, zachodniej części Industrial i północno-wschodniego rejonu South Bohan.

Transport wodny Edytuj

W Industrial mieści się nieużywana przystań, przy której znajduje się wrak statku. Czasami korzystają z niej przemytnicy. Także w Boulevard znajdują się nieużywane przystanie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki