FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o postać o tym samym imieniu z Grand Theft Auto: Chinatown Wars?

Bison – pojazd występujący w Grand Theft Auto V.

Bison jest jednym z sześciu czterodrzwiowych pickupów w serii (innymi są Patriot, Krążownik Kartelu, Cavalcade FXT, Sadler i Bobcat XL). Przód jest wzorowany na czwartej generacji Dodge Ram (najbardziej podobne są światła i grill) oraz na drugiej generacji Toyota Tundra. Tył przypomina dwunastą generację Ford F-150. Kabina ma lekkie podobieństwo do tej z Chevrolet Silverado z roku 1999. Chociaż Bison jest pojazdem terenowym, ma subtelne detale samochodu sportowego, jak np. chromowane zderzaki i grill, nieco zaokrąglone listwy i błotniki oraz ogólnie smukły kształt karoserii.

Pod tylnym zderzakiem Bisona znajduje się w pełni funkcjonalny zaczep. Można go użyć do podczepienia i przewożenia przyczep. Bison jest jednym z trzech pojazdów z taką funkcją. Innymi są Bobcat XL i Sadler.

Ze względu na skrzynię ładunkową, Bison może w sumie pomieścić 6 osób (4 w kabinie i 2 na skrzyni).

Bison ma dobrą prędkość maksymalną, ale niezbyt zachwycające przyspieszenie. Jest przystosowany do jazdy w terenie, jednak jest mało stabilny w prowadzeniu. Wytrzymałość jest dobra jak na pickup. Bison może znieść kilka mocniejszych uderzeń zanim przestanie nadawać się do jazdy. Masa pojazdu pozwala na spychanie lżejszych pojazdów z drogi z odnoszeniem minimalnych uszkodzeń.

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czasem można znaleźć Bisona z krową na skrzyni ładunkowej.
  • Nazwa Bison (pol. bizon) parodiuje Dodge Ram (ram z ang. kozioł). Jest to też odniesienie do Buffalo (pl. bawół).
  • Ponieważ Dodge Ram jest nowocześniejszą wersją Dodge Power Wagon, można założyć, że Bison jest nowocześniejszą wersją Duneloadera.