Fandom

GTA Wiki

Autokar

6725stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

POJAZD
Autokar
Autobus
(ang. Coach)
Dashound (V).jpg
Występuje w
GTA 1
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA V
Typ autokar
Producent Brute
Przypomina MCI J4500 (III, A, LCS),
MCI 102-B3 (VC, SA, VCS)
Tuning brak
Wartość pojazdu $4 096 (A)
Prędkość 64 mph (A)

Disambig.svg Ten artykuł opisuje autokar, występujący w większości gier z serii GTA. Może chodziło Ci o Autokar, występujący w GTA: London?

Autokar (ang. Coach) – autokar występujący w Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas (jako Autobus[1], ang. Coach), Grand Theft Auto Advance, Grand Theft Auto: Liberty City Stories i Grand Theft Auto: Vice City Stories i Grand Theft Auto V (jako Dashound). Miał wystąpić także w Grand Theft Auto IV, lecz został usunięty z niewiadomych przyczyn.

Opis Edytuj

Tak jak Autobus, Autokar jest jednym z najcięższych pojazdów w serii. Jest także jednym z najdłuższych pojazdów, co powoduje bardzo utrudnione skręcanie. Autokar jest dosyć szybki, ma też dobre hamulce. Jak większość dużych pojazdów, jest bardzo wytrzymały, może przewozić większą ilość pasażerów w porównaniu z innymi pojazdami.

Uniwersum 2D Edytuj

W Grand Theft Auto I, Autokar jest zwykłym autobusem, występującym zawsze w kolorze srebrnym. W przeciwieństwie do Autokaru w innych grach, pojazd ten w tej grze nie ma żadnych unikalnych właściwości i raczej nie nadaje się do zwykłego użytku. Autokar jest jednak używany w kilku misjach — jedna z nich polega na jeździe autokarem z dostatecznie wysoką prędkością, aby zapobiec jego eksplozji. Jest to odniesienie do filmu Speed: Niebezpieczna prędkość.

Uniwersum 3D Edytuj

W GTA III i Liberty City Stories, Autokar ma nowocześniejszy wygląd i lekko zakrzywiony przód. W związku z rozmiarem pojazdu, Autokar może przewozić dużą liczbę pasażerów (przynajmniej ośmiu, jak w misji Ach, cóż to był za bal...). Pojazd porusza się na sześciu kołach, ma przyciemnione szyby (przez co nie można zobaczyć wnętrza pojazdu), jedną parę drzwi wejściowych i może posiadać dwukolorowy malunek. W tych dwóch grach, Autokar jest wzorowany na MCI J4500 lub E4500.

W GTA Vice City, San Andreas i Vice City Stories, Autokar jest starszą wersją autokaru z GTA III, podobną do MCI 102-B3 z lat 90. W tych trzech grach, autokar przypomina bardziej "pudło". Pojazdy te mogą występować w jednym kolorze, po bokach mają paski w innym kolorze, niż cały pojazd. Małą różnicą między wyglądem pojazdu w Vice City i Vice City Stories, a San Andreas jest położenie przedniego zderzaka - w San Andreas znajduje się on trochę niżej, niż w dwóch pozostałych grach.

Tak jak Autokar w GTA III i Liberty City Stories, Autokar w tych grach może przewozić wielu pasażerów (przynajmniej siedmiu w San Andreas), można go zobaczyć na przystankach autobusowych w GTA Vice City i San Andreas. W GTA Vice City, jazda autobusem może być dodatkowym źródłem zarobku - jeśli gracz ukradnie autobus i zatrzyma się przy którymś z przystanków, do pojazdu zaczną wsiadać pasażerowie. Za każdego kolejnego pasażera gracz otrzyma $5.

W GTA Advance, Autokar ma taki sam wygląd, jak w GTA III i Liberty City Stories. Ma bardzo słabe parametry, czyniące go pojazdem nieprzydatnym do zwykłego użytku.

Uniwersum HD Edytuj

Autokar miał wystąpić w Grand Theft Auto IV jednak z nie wiadomych przyczyn został usunięty. Pojazd ten powrócił w Grand Theft Auto V. Jest to długi pojazd. Posiada podobne osiągi do Autobusu. Posiada słabe przyśpieszenie, prędkość i hamulce jednak lepiej się prowadzi niż Autobus.

Ciekawostki Edytuj

Coach (IV - beta).jpg

Autokar w wersji beta GTA IV

  • Autobus bardzo podobny do autokaru z GTA III i Liberty City Stories można zauważyć w reklamie Higgins Helitours, zaraz po zakończeniu programu The Serrated Edge w telewizji w Grand Theft Auto IV. Autokar ten pojawił się również w wersji beta gry.
  • W GTA Vice City, do autokaru użyto modelu z GTA III, przez co mimo że światła pozycyjne ma u dołu, to świecą się one tam, gdzie były one w trójce (czyli na środku). Przez to autokarowi świeci się karoseria, zamiast tylnych lamp.
  • W GTA III na terenie lotniska Francis stoją dwa przystanki autobusowe, choć nie są używane. Takie same pojawiły się w GTA Vice City, już funkcjonalne.
  • W GTA Vice City po wejściu do autokaru protagonista nie usiądzie na siedzeniu kierowcy, lecz "wbije się" w podłogę pojazdu. Można to zobaczyć niszcząc drzwi pojazdu.
  • W GTA III kiedy wsiądziemy do autokaru, protagonista pójdzie usiąść z tyłu, po czym pojawi się nagle za kierownicą pojazdu.

Występowanie Edytuj

W każdej z tych gier Autokar występuje na każdej szerszej drodze (co najmniej po 2 pasy ruchu w każdą stronę).

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: Vice City

  • Losowo na przystankach znajdujących się w mieście.

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

  • Dużo znajduje się na południowej wyspie Staunton.
  • Zajezdnia autobusowa w Portland View, Portland.

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto V

Firmy autobusowe, korzystające z autokaru Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. W tej grze taką samą nazwę nosi autobus (bus).

Więcej w Fandom

Losowa wiki