Wikia

GTA Wiki

Autobus

Dyskusja2
5078stron na
tej wiki
POJAZD
Autobus
(ang. Bus)
Autobus (VC)
Występuje w
GTA 1
GTA: London, 1969
GTA 2
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Liberty City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ autobus
Przypomina International Harvester S-Series z lat 80. (III, VC, LCS),
MCI MC-8 (SA),
Orion V CNG (IV, CW),
CompoBus (V)
Tuning brak
Wartość pojazdu nd.
Zobacz Autokar, Autobus lotniskowy

Autobus – pojazd występujący w Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto: London, 1969, Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto: Chinatown Wars i Grand Theft Auto V (nie występuje tylko w Grand Theft Auto: London, 1961, Grand Theft Auto Advance i Vice City Stories).

Opis Edytuj

Chociaż miejscami akcji gier z serii Grand Theft Auto są zwykle duże metropolie, którym nieobcy jest transport publiczny, Autobus jest jednym z najrzadziej pojawiających się pojazdów. Autobus rzadko pojawia się na drogach, trudno go też znaleźć zaparkowanego.

Uniwersum 2D Edytuj

W GTA I Autobus jest wzorowany na typowym autobusie szkolnym, nie wyróżnia się niczym specjalnym. Występuje w trzech wersjach; w Liberty City jest to autobus szkolny, w San Andreas jest to autobus należący prawdopodobnie do jakiegoś zgromadzenia religijnego, a w Vice City - autobus szkoły wyższej lub jakiegoś klubu sportowego.

W GTA: London 1969 autobus jest identyczny do autokaru z GTA 1. Występuje on tylko raz w misji Budka telefoniczna 3 (Ci cholerni modsi), w której mamy go zniszczyć.

W GTA 2, Autobus można spotkać na lub w okolicach przystanków autobusowych, rozsianych po wszystkich trzech częściach miasta. Autobusy jeżdżą tylko po pasach ruchu szerokich dróg, najbliższych chodnikowi.

Uniwersum 3D Edytuj

W GTA III, Vice City i Liberty City Stories, Autobus zachowuje swój "wygląd szkolnego autobusu" z GTA I, występuje w kilku kolorach. Wygląd jest bardzo ogólny, pojazd jest wzorowany na kilku modelach, takich jak: International Harvester S-Series z lat 80. (przód), GM New Look Bus (boki), niektóre modele autobusów z lat 40. i 50. (tył)

W GTA San Andreas, autobus całkowicie zmienił wygląd, teraz jest to normalny autobus miejski. Może pomieścić kierowcę i siedmiu pasażerów. W ich posiadaniu jest przewoźnik CANNY.

Parametry autobusu nie są zbyt dobre. Chociaż autobus jest dość mocnym pojazdem, ma trudności z rozpychaniem się między pojazdami, jest także bardziej wrażliwy na pociski. Jego wadami są także słabe przyspieszenie i niska prędkość maksymalna. Chociaż jest to duży pojazd, w GTA III, Vice City i Liberty City Stories może pomieścić tylko kierowcę i pasażera.

Uniwersum HD Edytuj

W GTA IV, Bus jest produkowany przez firmę Brute. Jest wzorowany na autobusie Orion V CNG. Ma jednak inaczej wyglądające szyby boczne; te są wzorowane na szybach GM-a New Look Bus. Co ciekawe, Bus może pomieścić tylko czterech pasażerów, chociaż nie ma okazji, aby mógł pomieścić ich większą ilość (takie okazje są tylko w trybie multi-player). Autobusami w mieście zarządza Liberty City Transport Authority - na pojazdach widnieje znak "The Fox", podobnie jak na tramwajach ("The Pigeon").

Autobusy w mieście są nadal rzadkim widokiem, chociaż w Liberty City można spotkać wiele przystanków autobusowych.

Autobusy występują także podczas paru misji, gdzie blokują graczowi drogę podczas pościgów.

W GTA IV, Bus nie jest nadal pojazdem dobrym - ma słabe prowadzenie i przyspieszenie, lecz dość dobrą prędkość maksymalną. Ze względu na jego dużą masę, może z łatwością rozpychać się między pojazdami, jest także wytrzymały (nie na pociski). Masa jednak wydłuża znacząco drogę hamowania.

W GTA Chinatown Wars, parametry pojazdu wcale się nie zmieniły - nadal jest to pojazd wolny o słabym przyspieszeniu. Ciężko się go prowadzi, skręca i hamuje.

Autobus powraca również w GTA V, tak jak w GTA IV jest produkowany przez firmę Brute. Należy do firmy przewozowej Los Santos Transit. Bardzo często można go spotkać na ulicach Los Santos. Wzorowany jest na nim Autobus lotniskowy.

CiekawostkiEdytuj

  • W GTA IV, po zabiciu kierowcy i próbie wejścia do autobusu kierowca ożywa, wysiada i ponownie ginie.
  • W GTA Chinatown Wars autobus ma drzwi po lewej stronie, a jeździ prawą stroną ulicy, drzwi ma skierowane do środka drogi, a nie jak powinien - do chodnika.
  • Zawsze gdy ukradniemy autobus w GTA V kierowca będzie do nas nastawiony wrogo i będzie nas atakował.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto I

  • Jeździ po wszystkich szerszych drogach (po co najmniej 2 pasy ruchu w każdą stronę).

Grand Theft Auto: London 1969

Grand Theft Auto 2

Liberty City (era GTA III)

Grand Theft Auto: Vice City

  • Czasami jeździ po Viceport.
  • Zaparkowany na skraju Viceport i Lotniska Escobar na parkingu przy hali małego magazynu służącego do cumowania niewielkich łodzi.

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

  • W tej grze autobus możemy uzyskać tylko za pomocą modów lub trainerów.

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

  • Na dworcu autobusowym w Downtown, Broker.

Firmy korzystające z autobusu Edytuj

Dla ścisłości: wymienione firmy z GTA IV nie są firmami przewozowymi - jedynie się na autobusach reklamują (oprócz LTA)

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki