FANDOM

BROŃ
Aparat fotograficzny
(ang. Camera)
Aparat fotograficzny (VC).png
Aparat fotograficzny w GTA VC
W grach
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
Typ broń specjalna

Aparat fotograficzny – przedmiot zaliczany do broni występujący w Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories i Grand Theft Auto: Vice City Stories. We wszystkich wymienionych grach oprócz GTA: San Andreas aparat jest przedmiotem specjalnym i występuje w pojedynczych misjach.

Aparat w grach działa na amunicję, która symbolizuje kliszę. Możliwe jest zrobienie tylu zdjęć, ile jednostek amunicji ma gracz.

Grand Theft Auto: San Andreas Edytuj

W GTA: San Andreas aparat fotograficzny występuje w kilku misjach, dodatkowo możemy go znaleźć na piętrze w Domu Johnsonów i na jednym z wieżowców w San Fierro. W tej grze, o ile mamy włączoną opcję o zachowywaniu zdjęć na komputerze (dostępną w opcjach), zrobione zdjęcia zostają zapisane na dysku twardym naszego komputera w odpowiedniej lokalizacji (w systemach Windows [Moje] dokumenty\GTA San Andreas User Files\Gallery).

Dodatkowo aparat w GTA: San Andreas używany jest do zrobienia 50 zdjęć w San Fierro.

Jeśli gracz „wyceluje” nim w stronę dziewczyny bądź zwerbowanego członka gangu, fotografowana osoba zacznie machać. Ponadto jeżeli jakiś reprezentant Rodziny z Grove Street zostanie zwerbowany, może zostać poproszony o zrobienie zdjęcia protagoniście. Może on zrobić nieskończoną liczbę zdjęć.

We Flint County oraz Las Payasadas pojawiają się przechodnie trzymający aparat i robiący zdjęcia.

Grand Theft Auto IV Edytuj

W Grand Theft Auto IV aparat fotograficzny nie występuje jako oddzielny przedmiot dostępny dla gracza, jest jednak zintegrowany z telefonem, który daje protagoniście Playboy X w misji Photo Shoot. Niektórzy przechodnie, np. na Star Junction, mają aparat, który może zostać zabrany przez gracza – wystarczy ich popchnąć, wtedy upuszczą aparat, który będzie można podnieść; tak zdobytym aparatem gracz nie może jednak robić zdjęć, może nim jedynie rzucić.

Występowanie w misjach Edytuj

GTA: Vice City

GTA: San Andreas

GTA: Liberty City Stories

GTA: Vice City Stories

GTA IV

Ciekawostki Edytuj

  • W GTA: San Andreas możemy zrobić sobie "nietypowe" zdjęcie. Jeżeli w HUD-zie napisane jest, że możemy wykonać tylko jedno zdjęcie, to po wycelowaniu i naciśnięciu przycisku strzału "celownik" bardzo szybko zniknie. W naszej galerii zdjęć zobaczmy, że nie otrzymaliśmy pożądanego screena, tylko zdjęcie pleców CJ-a trzymającego broń z następnego slotu po aparacie (jeżeli ma tylko aparat nie będzie trzymał broni) w taki sposób w jaki trzyma aparat.
  • W GTA: San Andreas jeżeli ukończyliśmy grę w 100%, "amunicja" w aparacie w przeciwieństwie do innych broni nie będzie nieskończona.
  • Dając aparat zwerbowanemu członkowi Rodziny z Grove Street i wybierając karabin snajperski, pojawia się celownik, pomimo iż nie my trzymamy aparat.
    • Czasem jednak pojawia się błąd, przez który członek gangu nie odda nam aparatu.
  • W GTA: Vice City Stories, podczas wykonywania misji pobocznej Vice Sights widać jak turyści robią zdjęcia z pokładu helikoptera.
  • W GTA: Chinatown Wars można zauważyć, że przechodnie używają aparatu. 
  • Kiedy mamy założony Noktowizor lub Termowizor i zrobimy zdjęcie, będzie ono wyglądało tak, jak CJ widziałby je przez gogle, pomimo, że aparat nie ma ich przecież założonych. 

Galeria Edytuj

Wygląd broni Edytuj

Ikony z HUD-a Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki