Wikia

GTA Wiki

Ambulans

Dyskusja0
5080stron na
tej wiki
POJAZD
Ambulans
Karetka pogotowia
(ang. Ambulance)
Ambulance (VCS)
Występuje w
GTA 1
GTA: London, 1969
GTA: London, 1961
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ samochód służb ratunkowych
Producent Brute
Przypomina Ford E-Series
Tuning brak
Wartość pojazdu $1 289 (A)
Zobacz Medicar

Ambulans – pojazd służb ratunkowych (Emergency Medical Services), występujący w każdej grze z serii Grand Theft Auto (z wyjątkiem Grand Theft Auto 2, gdzie tamtejszy ambulans nosi nazwę Medicar). Pojazd ten jest używany w grach uniwersum 3D w misji sanitariusza.

Pojazd ten jest wzorowanym na furgonetce samochodem służb ratunkowych, posiadającym czerwono-białe światła i taki sam malunek (z wyjątkiem wersji występującej w GTA 1 w Vice City, który posiada barwy zielono-białe). Podczas serii wygląd ambulansu nieznacznie się zmieniał, tak samo jak dźwięk syreny. Gdy gracz zabije większą ilość osób, przyjedzie ambulans, wysiądzie z niego dwóch ratowników i zaczną ratować postrzelonych (a raczej wskrzeszać umarłych). Ponadto, gdy w GTA 1 gracz rozjedzie kogoś, używając ambulansu, dostanie za ów czyn podwójną ilość pieniędzy, tak, jakby używał mnożnika.

W grach pomiędzy GTA III a Vice City Stories, wizyta w ambulansie odnowi zdrowie gracza o 20 punktów. W GTA IV, gracz może zadzwonić po ambulans (numer 911), w którym gracz ma możliwość odnowić zdrowia za pewną sumę pieniędzy.

Ambulanse w GTA 1 oraz od GTA III do Vice City Stories są wzorowane na różnych modelach Forda E-Series, głównie trzecich i czwartych generacjach. W GTA IV, ambulans jest produkowany przez firmę Brute (choć jest wzorowany na Burrito firmy Declasse). W GTA 1 i dodatkach do tej gry, ambulans jest dość dobrym pojazdem, posiadającym dobrą prędkość maksymalną i przyspieszenie. Od GTA III, ambulans jest dość szybki, dobrze się nim hamuje; jednak ze względu na budowę i masę, jest niestabilny - łatwo wywraca się na bok na ostrych zakrętach.

Występowanie Edytuj

Ambulans występuje przy każdym ze szpitali, w każdym z miast. Pojawia się też na ulicy, gdy zostanie zabitych kilka osób.

Liberty City (uniwersum 3D)

Vice City (uniwersum 3D)

San Andreas (uniwersum 3D)

Liberty City (uniwersum HD)

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystkie ambulanse w uniwersum 3D (prócz GTA Advance), mają na znaku krzyża ikonę plemnika.

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki