Wikia

GTA Wiki

Ambulans

Dyskusja0
5420stron na
tej wiki
POJAZD
Ambulans
Karetka pogotowia, Karetka
(ang. Ambulance)
Karetka pogotowia (III)
Występuje w
GTA 1
GTA: London, 1969
GTA: London, 1961
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ samochód służb ratunkowych
Producent Brute
Przypomina Ford E-Series
Tuning brak
Wartość pojazdu $1 289 (A)
Zobacz Medicar

Ambulans – pojazd służb ratunkowych, występujący w każdej grze z serii Grand Theft Auto (z wyjątkiem Grand Theft Auto 2, gdzie tamtejszy ambulans nosi nazwę Medicar). Pojazd ten jest używany w uniwersum 3D w misji sanitariusza.

Pojazd ten jest wzorowanym na furgonetce samochodem służb ratunkowych, posiadającym czerwono-białe światła i taki sam malunek (z wyjątkiem wersji występującej w GTA 1 w Vice City, który posiada barwy zielono-białe). Podczas serii wygląd ambulansu nieznacznie się zmieniał, tak samo jak dźwięk syreny. Gdy gracz zabije większą ilość osób, przyjedzie ambulans, wysiądzie z niego dwóch ratowników i zaczną ratować postrzelonych (a raczej wskrzeszać umarłych). Ponadto, gdy w GTA 1 gracz rozjedzie kogoś, używając ambulansu, dostanie za ów czyn podwójną ilość pieniędzy, tak, jakby używał mnożnika.

W grach pomiędzy GTA III a Vice City Stories, wizyta w ambulansie odnowi zdrowie gracza o 20 punktów. W GTA IV, gracz może zadzwonić po ambulans (numer 911), w którym gracz ma możliwość odnowić zdrowia za pewną sumę pieniędzy.

Ambulanse w GTA 1 oraz od GTA III do Vice City Stories są wzorowane na różnych modelach Forda E-Series, głównie trzecich i czwartych generacjach. W GTA IV, ambulans jest produkowany przez firmę Brute (choć jest wzorowany na Burrito firmy Declasse). W GTA 1 i dodatkach do tej gry, ambulans jest dość dobrym pojazdem, posiadającym dobrą prędkość maksymalną i przyspieszenie. Od GTA III, ambulans jest dość szybki, dobrze się nim hamuje; jednak ze względu na budowę i masę, jest niestabilny - łatwo wywraca się na bok na ostrych zakrętach.

Występowanie Edytuj

Ambulans występuje przy każdym ze szpitali, w każdym z miast. Pojawia się też na ulicy, gdy zostanie zabitych kilka osób.

Liberty City (uniwersum 3D)

Vice City (uniwersum 3D)

San Andreas (uniwersum 3D)

Liberty City (uniwersum HD)

San Andreas (uniwersum HD)

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystkie ambulanse w uniwersum 3D (prócz GTA Advance), mają na znaku krzyża ikonę plemnika.

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki