FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o zespół muzyczny występujący w GTA: VCS?

Ambulans – pojazd służb ratunkowych, występujący w każdej grze z serii Grand Theft Auto (z wyjątkiem Grand Theft Auto 2, gdzie tamtejszy ambulans nosi nazwę Medicar). Pojazd ten jest używany w uniwersum 3D w misji sanitariusza.

Pojazd ten jest wzorowanym na furgonetce samochodem służb ratunkowych, posiadającym czerwono-białe światła i taki sam malunek (z wyjątkiem wersji występującej w GTA 1 w Vice City, która posiada barwy zielono-białe). Podczas serii wygląd ambulansu nieznacznie się zmieniał, tak samo jak dźwięk syreny. Gdy gracz zabije większą ilość osób, przyjedzie ambulans, wysiądzie z niego dwóch ratowników i zaczną ratować poszkodowanych (a raczej wskrzeszać umarłych). Ponadto, gdy w GTA 1 gracz rozjedzie kogoś, używając ambulansu, dostanie za ów czyn podwójną ilość pieniędzy, tak, jakby używał mnożnika.

W grach pomiędzy GTA III a Vice City Stories, wizyta w ambulansie odnowi zdrowie gracza o 20 punktów. W GTA IV, gracz może zadzwonić po ambulans (numer 911), w którym gracz ma możliwość odnowić zdrowia za pewną sumę pieniędzy.

Ambulanse w GTA 1 oraz od GTA III do Vice City Stories są wzorowane na różnych modelach Forda E-Series, głównie trzecich i czwartych generacjach. W GTA IV, ambulans jest produkowany przez firmę Brute (choć jest wzorowany na Burrito firmy Declasse). W GTA 1 i dodatkach do tej gry, ambulans jest dość dobrym pojazdem, posiadającym dobrą prędkość maksymalną i przyspieszenie. Od GTA III, ambulans jest dość szybki, dobrze się nim hamuje; jednak ze względu na budowę i masę, jest niestabilny - łatwo wywraca się na bok na ostrych zakrętach, a do tego stosunkowo łatwo jest go zniszczyć.

Występowanie Edytuj

Ambulans występuje przy każdym ze szpitali, w każdym z miast. Pojawia się też na ulicy, gdy zostanie zabitych kilka osób, Bądź jeśli protagonista zadzwoni na numer alarmowy i wybierze Pogotowie ratunkowe (GTA V i IV).

Liberty City (uniwersum 3D)

Vice City (uniwersum 3D)

San Andreas (uniwersum 3D)

Liberty City (uniwersum HD)

San Andreas (uniwersum HD)

Ciekawostki Edytuj

  • Wszystkie ambulanse w uniwersum 3D (prócz GTA Advance), mają na znaku tzw. "Gwiazdy Życia" wizerunek plemnika zamiast Laski Eskulapa, co jest kolejnym żartem ze strony Rockstar'a.
  • W GTA IV karetka ma ledowe światła ostrzegawcze (np.w grillu), lecz one nigdy nie błyskają.

Galeria Edytuj