Fandom

GTA Wiki

Airtrain

6721stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

POJAZD
Airtrain
Airtrain (III).jpg
Występuje w
GTA III
GTA Vice City
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
Typ samolot pasażerski
Przypomina Boeing 727-230
Zobacz AT-400, Andromada, Odrzutowiec, Samolot Towarowy

Airtrain[1] lub Aeroplane[2] jest dużym samolotem pasażerskim występującym w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: Liberty City Stories i Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Opis Edytuj

Airtrain przypomina Boeinga 727-230. W GTA III i Vice City, nie posiada kolizji, więc jest niematerialny i możemy przez niego przejechać. Próba uzyskania go poprzez modyfikacje lub trainery kończy się zawieszeniem gry. Airtrain występuje tylko na lotniskach, trasę jego lotu wyznacza plik flight1.dat. W GTA: Liberty City Stories, naprawiono już ten problem i Airtrain posiada już kolizje. Dotknięcie go kończy się śmiercią (nie jest tak w przypadku skrzydeł).

GTA: Vice City Stories Edytuj

W GTA: Vice City Stories, Airtrain podobnie jak w LCS jest materialny. Dotknięcie go już nie zabija, lecz powoli pozbawia protagonistę zdrowia. W przeciwieństwie do innych gier w których występuje Airtrain, w GTA: Vice City Stories można do niego wsiąść (co prawdopodobnie jest easter eggiem). Gracz może w nim tylko zmieniać kamerę i stację radiową - trasa jego lotu jest niezmienna (jest wyznaczana przez plik flight1.dat).

Lot Airtrainem od startu do lądowania trwa 6 minut i 40 sekund. Gracz może wsiąść do samolotu, stając na jego lewym skrzydle, podchodząc do małych drzwiczek w tylnej jego części i wciskając Przycisk "trójkąt". Wysiąść można tylko przez chwilę przed startem i chwilę po lądowaniu. W środku samolotu widać białe światło dużej wielkości.

We wszystkich grach tego samolotu nie da się w żaden sposób zniszczyć.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji beta GTA III dało się zniszczyć ten samolot. Możemy to zobaczyć na niemieckim trailerze (od 1:57). Kolizja ta prawdopodobnie została usunięta po zamachu terrorystycznym w Nowym Jorku. (Plik airtrain.col odpowiedzialny za kolizje wciąż występuje w pliku vehicles.col znajdującym się w katalogu /models/coll, jednak nie jest on używany). Istnieje modyfikacja przywracająca tę funkcjonalność.
  • Samolot ten miał wystąpić też w GTA San Andreas[potrzebne źródło], ostatecznie się w tej grze nie pojawił. Został prawdopodobnie zastąpiony przez Andromadę lub przez AT-400.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Nazwa zaczerpnięta z pliku modelu pojazdu
  2. Nazwa zaczerpnięta z pliku tekstury pojazdu

Więcej w Fandom

Losowa wiki