Fandom

GTA Wiki

8-Ball

6721stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gwiazda (1).png
POSTAĆ
8-Ball
8-Ball (III).jpg
Występuje w
GTA III
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
Aka Mister Fixit[1]
Płeć Mężczyzna
Dom warsztat w Harwood, Portland, Liberty City
Związki Luigi Goterelli, Claude, Salvatore Leone, Mike, Vinnie, Slick, Misty, Toni Cipriani, Donald Love
Pojazdy Rumpo
Biznes warsztaty pirotechniczne w Liberty City, Vice City oraz San Andreas
Głos Keith "Guru" Elam (III, LCS),
brak (A)

8-Ball – postać występująca w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Advance oraz Grand Theft Auto: Liberty City Stories. Ekspert w sprawach ładunków wybuchowych oraz broni, posiada warsztaty pirotechniczne w Liberty City, Vice City oraz San Andreas.

Biografia Edytuj

Już przed rokiem 1984, 8-Ball zaczął zakładać swoje warsztaty na terenie całego USA, w wyżej wspomnianych miastach. Do roku 1998, nawiązał kontakty z wieloma ważnymi ludźmi, między innymi biznesmenem Donaldem Love'em, dla którego przygotował ładunki wybuchowe, które później posłużyły do zniszczenia dzielnicy Fort Staunton przez Toniego Cipriani.

Później, w roku 2000, pomaga staremu przyjacielowi, Vinniemu w zdobyciu fałszywych dokumentów, potrzebnych mu w ucieczce z miasta wraz z Mikiem. Po upozorowanym zamachu na Vinniego, Mike zgadza się na współpracę z 8-Ballem, kiedy 8-Ball szuka zabójcy Vinniego. Po wykonaniu przez Mike'a dla 8-Balla kilku zadań (rozwiezienie prostytutek, dostarczenie paczki klientowi, zemszczenie się na Scorellim), zapoznaje on go z barmanem Jonniem. Niedługo później, 8-Ball dowiaduje się całej prawdy o zamachu i jest zmuszony do ucieczki z Portland. Następnie, Mike spotyka 8-Balla we włoskiej restauracji w Pike Creek; gdy ta dwójka zostaje napadnięta przez Kartel Kolumbijski, 8-Ball zostaje ranny (ma poparzone ręce) i dostaje się w ręce policji.

Po aresztowaniu, 8-Ball zostaje skazany za osiemdziesiąt pięć przypadków posiadania broni bez pozwolenia[1]. Następnie, był przewożony w konwoju policyjnym do Portland razem z Claude'em, skazanym na dziesięć lat więzienia za napad na bank oraz z nieznanym starym panem z Dalekiego Wschodu. Konwój policyjny zostaje jednak napadnięty przez Kartel Kolumbijski, który porywa starszego pana. W zamieszaniu, 8-Ballowi i Claude'owi udaje się uciec z konwoju, a później do kryjówki w Dzielnicy Czerwonych Świateł.

Następnie, po zmianie ubrań, 8-Ball zapoznaje Claude'a ze swoim przyjacielem i jednym z ważniejszych członków rodziny Leone - Luigim Goterellim. Kolejne spotkanie Claude'a i 8-Balla kończy się wysadzeniem przez nich frachtowca, należącego do Kartelu Kolumbijskiego. Przyjaźń ta zapewne zostaje zakończona przez próbę wystawienia Claude'a przez Salvatore Leone, po której Claude jest zmuszony do ucieczki z Portland.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto Advance

Grand Theft Auto III

Ciekawostki Edytuj

  • Na oficjalnym szkicu postaci 8-Balla widnieje napis Mullan - mogła to być pierwotna nazwa postaci w początkowych wersjach gry.
  • W gazecie Liberty Tree dochodzi do nieścisłości - jest w niej napisane, 8-Ball został aresztowany w swoim domu w Harwood, jak również i to, że ręce 8-Balla zostały poparzone, gdy jeden z policjantów przypadkowo wylał na nie gorący tłuszcz[1].

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki